Gå til innhold

Flere som sliter litt med å forlate 3. trimester??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg har litt problemer med å løsrive meg fra 3. trimester.. Denne delen av svangerskapet har liksom vært bare kos, ytterst få bekymringer, og det er så spennende å følge med på fødsler og fødselshistoriene :)

Også er det litt "skummelt" å være den "nye" på dinbaby, hehe.. Selvom jeg var ganske aktiv der i 05, 06 og 07..

På slutten av svangerskapet forbannet jeg den svære magen som bare var i veien, jeg hylte og skrek under fødselen at jeg var glad jeg aldri skulle føde igjen, men allerede nå savner jeg magen, sparkene og jeg vil så gjerne føde igjen, hehe.. Hormonene som herjer litt med meg tror jeg :P Men spiralen er et faktum, den skal inn på 6 ukers kontrollen ;)

Så får vi se, om jeg kanskje ramler inn her igjen om en 10 års tid eller noe, hehe.. Hvis kjærligheten har funnet veien hjem til meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, fødte for 8 uker siden, men greier ikke å forlate.. hehe..

synes det er spennende å lese om andre fødsler å div, å selv spørre andre om ting jeg ikke vet:-) synes det egentlig er litt kjedlig på dinbaby, tar sånn tid før en får svar..

Skrevet

Jepp... Jeg fødte for 7 uker siden og er fremdeles mer inne her enn på

dinbaby. Jeg fikk tredje (og sistemann ) og føler en liten sorg inni meg over å ikke skulle få oppleve det samme igjen.

Skrevet

hehe, jeg sliter litt med det ja. Liker å lese litt fødselshistorier og svare på spm. Føler også at det er litt skummelt å være på dinbaby, men har så smått begynt å bidra litt der også:)

Jeg har jo absolutt INGEN erfaring med å være mamma fra før av.

Jeg var ikke så himla lei på slutten av svangerskapet, men veldig spent. Og den spenningen savner jeg litt. Men det er jo spennende nå også, og se hvordan babyen min utvikler seg fremover, men oppi all spenningen, går det mye tid i amming, så får liksom ikke anledning til å tenke så mye på det ennå.

Jeg synes fødselssmertene var grusomme. Jeg sa: ALDRI MER!! men nå har jeg glemt hvordan de smertene kjentes. Jeg prøver for harde livet å memorisere dem, men det nytter ikke. Så fødselen gruer jeg meg ikke til lenger (har faktisk glemt smertene såpass, at jeg skal føde uten smertestillende neste gang også, hehe....om det går like fort da), jeg gruer meg faktisk mer til å gå gravid i 9 mnd igjen. Og jeg som hadde et kjempefint svangerskap, uten de store plagene.

De få kiloene jeg la på meg, forsvant alle rett etter fødsel og jeg fikk ingen strekkmerker. Eneste er at jeg har fått sånn skikkelig "kjerringræv" Synes rompa henger mer og hoftene har blitt rundere og bredere. Jeg synes rompa mi var stor nok fra før!! :P

Men nå er det 3 uker siden fødsel og jeg kjenner allerede så smått at det blir spennende å gå gravid igjen.... men ikke før om et par år ;) hihi

Skrevet

Jeg må inn og snuse litt på stemningen her. Fødte for 24 dager siden.

Jeg var utrolig lei på slutten, forbannet gravidtilværelsen og slengte på til alle jeg gratulerte her at de var utrolig heldig som var ferdig.

Men selv om alt har gått fint og jeg har vetdens nydelugste dukke så kan det bli litt "dagen etter julaften" etter en fødsel og hjemkomst.

Øyeblikket i det barnet kommer ut og den første tiden etterpå er de mest ekstatiske øyeblikk jeg har opplevd i livet. Man er høy! Og folk har sittet spent på nålet, ventet, mast og man har fått utrolig mye oppmetksomhet. Så blir ungen født, mobilen gløder og alle hjerter gleder seg. Så pang... der sitter man. Melkesprengt, hormonell og "glemt" (i forhold til stormen som var..) og begynner sannelig å savne litt den eletriske stemninga som var her på 3.trim og så blir man deppa for dette er siste gang.

Men jeg ER glad jeg er ferdig, men lengter litt tilbake ja.. *utrolig nok*

Heldige dere som skal ha flere :-)

Jeg har fått en kvartett på kort tid. Så på tide å kaste inn snøret.

Men som sagt... Må inn å snuse litt på stemning. Sukk...

Skrevet

Oi, sorry feila. Jeg ammet og skrev med venstre hehe..

Skrevet

samme hær... under fødselen sa jeg at jeg var førstegangsfødende å sistegangsfødende, men nå husker jeg ikke smertene, vet jo at det var dødsvondt å tok laaaang tid, men har uansett kunnet født i morgen uten å grue meg.. rart det der egentlig.. men gruer meg mer til å gå gravid i 9 mnd enn selve fødselen da,uansett om tiden gikk fort, verst er jo de første mnd da en ikke vet om alt går bra eller ikke.. å 9mnd høres jo ut som en evighet..hehe:-) men blir nok ikke før om et par år da tenker jeg... har nok med ei lita ei en stund til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...