Sebbelita Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har en gutt på 21 mnd, som alltid har likt å bade. Så det har vært en fast del av kveldsritualet. Men nå har han funnet ut at det vil han hvertfall ikke nå lenger!! Han står i karet, nekter å sette seg ned. Ingen av lekene frister lenger, han bare prøver å komme opp. Så nå har vi kutta ut kveldsbadet da, men vi må jo av og til. Han må jo vaskes, og har masse hår som må sjamponeres. Det er også et strev, begynner å sutre med en gang han skjønner det er hårvask, og hyler når sjampoen skylles ut. Jeg fyller en kopp med vann som jeg skyller med, og det var lenge ok. Han satt i karet, og kunne fint legge hodet bakover. Men ikke nå lenger, nekter det. Dusjen kan jeg hvertfall ikke slå på ! Noen andre som opplever det samme? Er det kanskje vanlig, at de ikke lenger vil sitte ned? Mener jeg har sett på tv unger som står i karet Nå står han i karet, med vann litt over anklene. Orker ikke fylle oppi så mye, når han ikke vil bade likevel.... Har prøvd å finne fram den gamle badebaljen og, tenkte den var tryggere. Men han fikk fullstendig panikk når jeg satte han ned i den
M&MH Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Hehe, høres veldig kjent ut det der altså. Vi har ei her også som plutselig en dag ikke ville bade. Så hun fikk dusje istedet, holdt dusjen selv osv. Men det var ikke moro så lenge. Nå er det nesten greit å bade, hun vil iallfall heller det enn å dusje:-P men er det skum i badekaret freaker hun ut helt. haha... Det er litt av og på, og noen ganger må vi bare dusje henne. Tror det er håret som er verst. Få vann og såpe i øynene hater hun. Sikkert bare en periode som går over. Har ingen bra løsning egentlig, men dere får bare prøve dere litt fram:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå