Gå til innhold

skal dere i Tromsø ta vaksinen på torsdag?


hellomynameis...

Anbefalte innlegg

Skal dere fra Tromsø ta vaksinen denne uke? Jeg føler jeg har ikke bestemt meg ennå men at jeg må gjøre det før torsdag!! Klarer ikke å sove om natten fordi jeg tenker på det!

 

Jeg føler at jeg har ikke kommet så langt i andre trimestreret og at det er mange ting som er i utvikling på babyen ennå. Er redd for bivirkingene. Har ikke engang vært på en eneste UL og vil gjerne se at babyen er helt fint før jeg eventuelt vaksinerer meg.

 

Uff, dette er ikke lett.

Hva skal dere gjøre?

Vet dere om vi kan ta vaksinen seinere enn torsdag og fredag? Eller synes dere det er sikkert vanskelig siden det er mange andre som kommer etter oss gravide i køen?

Hvor stor utbrudd har vi i Tromsø egentlig per i dag? Vet dere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

 

Jeg er når inne i 15 uke, og jeg skal ta vaksinen på torsdag. Har vært i tvil, som alle andre gravide regner jeg med, men vaksinekontoret og leger anbefaler det så jeg gjør det.

 

Tror ikke det har vært store utbrudd i tromsø.. enda. men ser at det har kommet sterkt til oslo, så jeg regner med vi kan få det hit til nord ganske snart. Derfor viktig at vi vaksinerer oss slik at vi unngår en epidemi.

 

Men om du er veldig usikker så snakk med legen din eller ring vaksinasjonskontoret så får du svar på de spørsmålene du lurer på.

 

Det går nok bra uansett hva du bestemmer deg for:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret :)

Har også bestemt meg for å ta den.

 

Er 17+4 på torsdag og tror det er litt nært første trimesteren men skal ta vaksinen og håpe på det beste.

 

Vi sees på torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Harstad er det også gravidvaksinering på torsdag og fredag denne uka, men siden jeg er på ferie så får jeg utsatt valget enda en stund siden jeg ikke kan delta denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok vaksinen på mandag (jobber på unn) akkurat 17 uker på vei. Gikk mange runder med meg selv før jeg bestemte meg for å ta den. Er nå glad for at jeg endelig har tatt et valg som jeg kan stå for. Jeg har valgt å stole på at de som anbefaler vaksinen vet hva de snakker om. Hadde ikke kunnet tilgi meg selv om jeg eller fosteret hadde fått alvorlige komplikasjoner av influensaen om jeg hadde valgt å ikke høre på ekspertene.

 

Se på hjemmesiden for tromsø kommune for hvordan planen for vaksinering ser ut. Det er mulig å ta vaksinen senere, men jeg ville tatt den så fort som mulig hvis du bestemmer deg for å ta den. Muligheten for å bli smittet er jo tilstede hvis man velger å utsette vaksineringen.

Utbruddet i Tromsø er vel ikke veldig stort foreløpig, men det er her. Det er ikke lett å vite hvor fort det sprer seg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nå er vi ferdig med det.

Tok vaksinen i går og må si at det gikk kjempe fort. På Seminaret så jeg at 90 % hadde store mager, tror det var få i andre trimesteren....

 

Og nå i dag ser på VG at Sveits ikke godgjenner vaksinen pandemrix til gravide og barn....og så blir jeg engstelig IGJEN!!! Uff, skal de ikke la oss kose oss med graviditeten?

Hvordan føler dere nå etter vaksineringen? Tror dere vi har tak riktig valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...