Gå til innhold

er det mulig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigerinne har nettopp fått barn nummer to ( han er 3 uker i dag). Svigermor passet han forrige helg, og hadde da fått beskjed om at han drakk 150 ml melk til hvert måltid... Svigermor synes jo dette var mye, men regnet jo med at mora visste best... Men gutten spydde jo hver gang... Er ikke dette sinnsykt mye melk til en så liten baby? Jeg ammet mine barn så jeg vet ikke, men det virker jo som det er mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke peiling, dessverre!

Skrevet

Det jeg reagerte mest på var vel at babyen ble passet av andre når han var 2 uker???

Men ellers drikker vel babyer til de er mett uansett? (Nå er jeg mest vant til amming, og da gjør de jo det)

Skrevet

Jo, jeg tenker at det er mye, og spesielt siden ungen spyr hver gang.

Akkurat hvor mye som er passelig er litt vanskelig å vite, men det med mye gulping tyder sterkt på overforing. Kanskje 100 ml og litt oftere er bedre for den lilles mage?

Skrevet

ja det kan jeg godt skjønne... Svigermor passet babyen da han var en uke gammel også, og da også på overnatting i to netter... De er så slitne sier de... men sånn er det å ha to barn, og vi sa ifra til dem før de satte i gang... De har også ei jente på 2 år... De gjør så mye rart...

Skrevet

Jeg syntes det hørtes mye ut. Spesielt hvis gutten spyr hver eneste gang.

Jeg hadde prematurbarn så jeg vet ikke hva normalen er på, men det går ann å lese på mme-pakkningen eller spørre helsesøster.

Skrevet

Ja, tenk noe så forferdelig som at en liten gutt på 3 mnd var hos bestemor. Fy og fy. 150 ml når han er 3 uker er veldig mye.

Min er snart 4 mnd og spiser ca 180 ml.

Skrevet

2.overnatting og ungen er bare 3 uker..DET er mye synes jeg også......Om det skjer en gang, det er ok..Men to ganger på 3 uker fordi de er slitne? Var ikke en gang en "anledning"???

Mengden var enorm......SYnes jeg..Men unger er jo forksjellig....Jeg tror vi blandet ut, var det en skje pr 30 ml.....I starten blandet vi 60 og 90 ml...Når de var et par mndr begynte vi med 120/150...ALtså mengde vann, så har man i MME og da blir mengden ca 150.....med 120 vann....

Skrevet

Stakkar liten. Hvordan kan man reise vekk fra en så liten baby i flere netter?

Med mindre det er spesielle grunner, som fødselsdepresjon eller lignende, burde noen forklare disse foreldrene litt om små babyer og tilknytning.

(Ikke svar på spm. Jeg vet, men måtte kommentere allikevel.)

Skrevet

Det står bak på NAN-pakken, hvor mye melk man skal ha når man er så og så gammel!

Anonym 08:49, slutt å uttal deg om noe du ikke har noe med.

Kan være hundrevis av grunner til at det er akkurat slik, og du er heelt uvitende i denne saken, dermed har du ingen rett til å kommentere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...