Gå til innhold

Hvordan skal dere feire julen i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere være hjemme eller på besøk hos noen?

Hva skal dere spise? Pleier dere å ha julenisse og pleier dere å gå rundt juletreet?

Er det en spesiell julesang som får dere i skikkelig julestemning?

Vet det kanskje er tidlig med julespørsmål men jeg gleder meg så veldig så begynner litt tidlig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal feire hjemme i år, svigermor kommer med sin datter & sønn :))

Regner med sønnen (svogeren min) kommer til å være julenisse :P

Kommer vel til å spise pinnekjøtt, jeg er ikke overbegeistret for det men ingen av de andre spiser lutefisk! hehe..

Skrevet

Vi skal feire jula hjemme i år, for første gang. Får besøk av mine foreldre :)

Vi skal spise pinnekjøtt og ribbe, og riskrem til dessert...

Julenissen har vi ikke hatt besøk av på ett par år, siden de to eldste ikke trodde på nissen legre, men nå har vi ei lita jente på 2 år, så da kommer nok nissen ja:)

hos oss er hele desember veldig viktig for oss, for å komme i rette julestemninga. Vi MÅ se endel julefilmer og så er vi hos venner og lager julekaker og julepynt. Vi pleier også å reise rundt på lille julaften med hjemmelagde julepresanger til våre nærmeste venner, og det er blitt en tradisjon.

GLEDER MEG TIL JULA :)))

Skrevet

Skal være hjemme, gravid og alene:(

Mamma er alkoholiker, pappa vil ikke ha besøk og bror skal feire med kjæresten og hennes familie.

Blir vel sikkert å lage noe mat og greier. Blir nok som en vanlig dag her:(

Gleder meg ikke til jul:(!!

Skrevet

ååååå som jeg gleder meg :)

Vi skal feire julen hjemme hos oss selv for første gang. Eldstemann er nå 3 år så vi ønsker å lage gode tradisjoner for han som han kan minnes når han blir eldre.

Vi får besøk av min mor, far, lillebror, svigermor, svigerfar, samboers bestefar og min venninne med sønn. Vi blir da 12 stk så det blir nok veldig koselig. Liker å ha masse folk rundt meg i julen.

Vi skal spise stek, ribbe, sossiser, medisterkaker og diverse tilbehør.

Til dessert skal vi ha riskrem med rød saus, sjokoladepudding med vanlije saus og masse julekaker.

Vi skal ha julenisse ja :D

Bestefaren til samboeren min skal få den jobben :)

Ellers er desember en viktig måned for meg. Jeg pleier å pynte masse allerede 1 desember he he. Juletreet kommer stort sett opp rundt 16-17 desember. Da klarer jeg ikke vente lenger. Hver søndag i desember pleier vi å samles enten hos oss eller hos venner å lage julegaver og fine dekorasjoner og spise god mat.

Jeg liker best amerikanske julesanger. Ekser Mariah Carey's versjon av Oh, Holy Night, og så liker jeg godt Santa Claus is comming to town, so this is christmas, jingle bell rock og rock around the tree tonight. Å det er jo så mange fine sanger. Må bare sette på litt julemusikk her jeg nå he he:)

Skrevet

Så trist! Er du ikke sammen med barnefar?

Hva med venner? Ingen du kan feire sammen med?

Skrevet

jeg skal til mamma og pappa , gleder meg vilt, feiret ikke jul i fjor, så gleder meg enormt.

min bror, hans kone og babyen deres kommer .

vi skal ha pinnekjøtt, potet , lefser og morrpøls.

nammmmmmmm

gleder meg til en kjempekoselig kveld.

Skrevet

Er alene om barnet. Ble slutt da jeg ble gravid.

Har venner, men de feirer med familiene sine og jeg har liten lyst til å trenge meg på og at de skal invitere meg av medlidenhet.

Forbereder meg mentalt på jula så det ikke skal bli så ensomt og så håper jeg at den går fort

Skrevet

Hvordan har du feiret tidligere da?

Ikke noen muligheter for at din mor klarer holde seg edru julaften?

Skrevet

Har alltid jobbet i jula, men nå er jeg sykemeldt.

Har lite kontakt med min mor pga. av drikkingen og andre problemer hun har (og steller i stand) og jeg vil faktisk heller være alene enn å sitte på nåler hos henne.

Litt sårt å høre om alle som koser seg i jula, men jeg trøster meg med at til neste år har jeg en liten en som jeg skal stelle til jul for. DET gleder jeg meg til :D

Skrevet

æsj nå ble jeg trist , ingen skal sitte alene i jula ! rart at ingen av vennene dine reagerer tenker jeg, og inviterer deg til seg.

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva som skjer i år. Jeg jobber, og håper gubben skal jobbe også. Ungene er hos de andre foreldrene sine, så ingen barn hjemme på julaften. Jeg vurderer å dra til mamma og pappa etter jobb, men må se ann på om min mann skal jobbe eller ei.

Hun ene jenta mi har ikke lyst å feire jul med pappan sin, så får se hvordan det går. Enda lenge til jul så hun kan endre mening. Jeg har ingen planer om å presse henne til å feire jul hos pappan sin om hun ikke vil, han har så lite kontakt med de fra før at det blir feil å si at de må.

Men når alle ungene er i hus igjen, pleier vi å åpne gaver her. Ha en kosekveld sammen.

Jeg spiser bare medisterkaker på julaften, men vi har julepølse, ribbe (jeg slapp den i fjor, siden jeg sa at mannen måtte lage om han skulle ha. Bare han som spiser. Lager om mine foreldre er her.) Svigermor kommer med pinnekjøtt om hun feirer her.

Vi går ikek rundt juletreet. Eller min mann går rundt, men ikke på julaften. Min far skulle gå rundt juletreet med meg og min søster når vi var små. Vi gikk så fort rundt treet at vi spydde, så siden det har jeg aldri gått rundt ett juletree frivillig igjen.

Skrevet

Stakkars deg, Nå fikk jeg vondt i hjertet og sender deg masse gode tanker og ønsker om en god jul tross ensomheten.. Er det virkelig ingen venner som kan ta vingene rundt deg i julen? Hva med broren din, hva med å ta med deg også? Snakk med vennene dine da, kanskje de ikke vet hvordan de skal forholde seg til det?? Om du har lyst da selvfølgelig...å feire med noen av de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...