ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Samboer har to barn fra et tidligere forhold.. en gutt på 7 og jente på 10. Vi har de annen hver uke. Tenker på fødsel og unga. Mitt største ønske er at fødselen startet når de er hos sin mor. Ser for meg at fødselen starter på natten, og alle må vekkes, kles på, trøtte og grinete.. stemor med kraftige smerter og varierende humør! Ser ikke for meg at det utarter seg så bra. Tar ca 20 minutter å kjøre de til din mor, og en time til sykehuset hvis føret et OK. Er vel egentlig ikke noe jeg lurer på her ser jeg nå.. hehe.. Måtte bare lufte litt. Får snakke med barna, så de er klar over at de kan bli vekket en natt hvor de bare må gjøre som vi sier. forklare de litt..
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 25. oktober 2009 'skal stå sin mor..
2blå1rosa1ønske Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Om dere bor så nært hverandre, kan dere vel gjøre enkelte grep slik at dere slipper en slik situasjon. Er det vanlig helgesamvær det er snakk om, kan f.eks barna sove hos mor, men være hos dere på dagen? Om mor og far samarbeider greit, burde vel dette gå bra vil jeg tro. Siden mor uansett må være klar for å ta imot barna midt på natta om fødselen starter, vil jeg ikke tro hun planlegger en helg med full fest...
2tettebabyer Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 jeg har en stedatter på 10, men der ikke på det som noe problem om riene starter når hun er der. Hun vil forstå om hun blir vekket og må bli kjørt til mammaen sin, og hun klarer seg selv egentlig med alt. Men hun er jo 10 år da, og du hadde en på 7 år og, og det er vel kanskje litt værre. Men tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for det, du må jo ikke springe rett til sykehuset, de fleste er vel hjemme med rier i noen timer først, og da kan evt mannen din kjøre barna til moren, eller noen andre venner eller familie kan hjelpe dere. Det går nok bra. Lykke til .-)
Nurket.21.12.09 Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 hei hei. Har dere ingen besteforeldre i nærheten? Vi hadde lagd planer med svigerforeldrene mine. skulle det være slik at jeg fikk veer når vi hadde marcus skulle vi bare ringe dem så kom de og guttungen på 7 år fikk sove vidre:) det skjedde ingen ting når han var hos oss så vi slapp den samtalen og marcus slapp den overraskelsen på morgen selv om han var klar over at det kunne hende farmor var nede hos oss en morgen han våknet. Har samme avtale med svigers nå.. Har Hannah på 1 år og 5 mnder og det kan jo hende marcus er hos oss nå som nesten mann kommer.... Lykke til, Ps jeg vet åssen det er med sånne ekser og slikt... heheh
jente08&jente2010<3 Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 hei:=) titter innom fra 2 trimester jeg:) har ei jente på snart 2 år selv, og da fødselen med henne startet, var stesønnen min hos oss. jeg begynte med rier 2 om natta, men klarte å bite sammen til halv 7 på morgenen, da ringte jeg føden, tok en dusj og vekket sambo og stesønnen min. vi fikk bestefaren hans til å hente han, men han skulle jo ha mat og sånn først, og den brødskiva tror jeg han aldri har brukt så lang tid på å få i seg gitt:) men han dro nå til slutt. tilogmed svigers ble litt stresset. senere på kvelden var vi fortsatt på føden, men da leverte svigers han hjem til moren hans, for det drøyde jo ut og sånn. skjønner problemet ditt jeg, vet hvor vanskelig det er med ekser og slik. moren hans var ikke så happy for at han kom hjem en dag før enn planlagt, men man kan jo ikke noe for at man går i fødsel? så om du har svigerforeldre eller venner å avtale med, så kunne jo det funket??
second_time Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 Mannen min har tre barn fra før på henholdsvis 4, 6 og 10 år. 'Vi også har samvær annenhver uke. Jeg har en gutt på 4 år. Vi venter et felles barn og jeg har planlagt keisersnitt på fredag. Gleder meg veldig!! Jeg synes det er leit at jeg ikke kan føde mitt lille nurk, men en skal jeg finne en fordel ved å ha planlagt keisersnitt, er det nettopp det at vi kan planlegge hvordan vi skal gjøre det med barna. Vi har ingen plan om nurket vil ut før fredag, men da regner jeg med at vi får noen venner til å stille opp. Vi har snakket mye med barna om babyen som kommer. Avklart blant annet forventningene våre og barnas. Sjalusi og alt det andre som hører til får vi ta som det kommer Vi har kjøpt gaver til alle barna til den dagen de får møte babyen for første gang. Dette for å vise at de er i fokus fortsatt og verdsatt. Håper dere finner en løsning som passer bra for dere og barna Masse lykke til! :0) Tenk, om ikke så lenge har vi de små nurkene hos oss. Herligt!!!! :0)
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2009 Takk for fine svar alle sammen:) Er barna jeg er mest opptatt av. Vil liksom ikke at de skal få følelsen av å bli kastet ut når vi må reise til sykehuset. Men blir jo samme problem alle steder når man har barn fra før. De kan nesten ikke være med på sykehuset. Det ordner seg sikker:) Bare kom til å tenke på dette her om dagen. Og ble stresset med tanke på hvordan de er om morgenen.. to sikkerlige superlim begge to..hehe;p.. Ser for meg hele familien må ut på dårlig føre midt på natten.. og samboer som skal følge de inn til moren, blir stående der å prate litt.. (gjør sikkert ikke det..) Men tanken på at det hvert fall går en halvtime ekstra inkludert masse spørsmål om det gjør vondt og at det er spennende med en lillebror.. når stemor helst bare vil skrike og vise en siden de ikke har sett før! Vil ikke skremme de... men merker jeg begynner å bli litt stresset med tanke på fødselen.. tror ikke smerteterskelen er så stor som ellers.. frykter at jeg bli sikkerlig pingle! Vil liksom ikke traumatisere de.. Men ikke sikkert det blir sånn. Kan jo hende alt går strålende. Ble bare litt mer stresset da jeg fant ut at samboer har sagt ja til å ha de hver helg i november fordi eksen jobber de helgene hun har de. (i tillegg til de ukene de vanligvis er her). Hadde vært godt å slippe å involvere så mange parter. Er liksom ikke hennes problem at jeg skal føde.. hvis dere skjønner hva jeg mener. Men er jo snilt at vi kan komme dit hvis det skulle skje noe når de er her. Er jo kjempe glad i ungene. Kunne ikke vært mer glad i de om jeg hadde hatt de inni meg i 9 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå