Gå til innhold

våkner så mange ganger om natten... Hvorfor? lite melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 7 mnd. Han 'fullammes' enda, fordi han ikke får i seg noe særlig med mat. Han våkner så utrolig mange ganger om natten. Om dagen spiser han ca hver 2. - 3. time, og om natten vil han ha mat i gjennomsnitt 6-7 ganger fra kl 23 - 07.30.

Vekten hans er veldig fin. HS sier at han har helt perfekt vekt til sin lengde. Så da har jeg vel nok melk? Men hvorfor vil han spise så ofte? Han har alltid våknet ofte på natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille frk spiste kl 19,21,23,01,03,04,05,06,07, 09,11,13,15,17. Jeg ble også helt utslitt, og følte jeg var i ferd med å amme meg helt i senk. Snakket litt med helsesøster (HS)om det på tremnd kontroll fordi alt helsepersonnell tidligere har vært veldig opptatt av selvregulering.

I samråd med HS prøvde jeg derfor å drøye 3 timer mellom måltiden. Dette fungerte godt på dagtid, faktisk spiste hun enda sjeldnere enn hver tredje time og avviste puppen når jeg prøvde å tilby den, men så tok hun det igjen med renter på natten...

Forrige uke leste jeg debatten: "Jeg blir gaaaal - min 4mnding vil ha pupp annen hver time om natten - HJELP!!"

Jeg kan anbefale rådene som gis der på det varmeste- vi prøvde det selv nå i helgen ( se min utfyllende "rapport" om helgen under debatten nevnt ovenfor). Jeg tror snuppe mi våknet og spiste så ofte på natten av vane. Fordi hun visste at hun fikk mat når hun ville så småspiste hun selv om det var nok melk. Hun ble derfor aldri verken skikkelig sulten, eller skikkelig mett. Det er klart det er mye kosligere å ligge på puppen til mor enn å ligge alene i sengen hele natten.

Les råden som gis i debatten over, snakk med mannen din og legg en slagplan for gjennomføring. Og ja det er "grusomt" å høre barnet ditt gråte når de ikke får mat på kommando som de er vant til men det blir utholdelig hvis man deler på det. Til tross for litt ekstra gråting i helgen så virker veslemor i dag faktisk både blidere og piggere enn vanlig fordi hun også har fått bedre søvnkvalitet. ( Mor er også mye morsommere når hun ikke går rundt som en zombie...).

Lykke til!

Skrevet

jeg har ingen mann :( Jeg er alene med 3 små... HI

Skrevet

Oj, og jeg har holdt på å gå i dørken med bare en... Nå har hun riktig nok vært en relativ krevende liten frk. Hun var så liten da hun kom- bare 2510, og var konstant sulten...(Nå veier hun heldigvis over 6 kg). I tilegg fikk hun kolikk, og det eneste som fungerte var å bære rundt på henne konstant, men likevel...

Kanskje du kan alliere deg med moren din, eller en venninne? Gjerne en med mye barneerfaring slik at de takler litt skrik, og du føler deg trygg slik at du klarer å slappe av. Hvis ikke får du nesten stålsette deg , og prøve alene. Tro meg det er verdt det. Min lille frk er både høylytt og viljesterk, men det tok bare to døgn å snu vanen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...