Gå til innhold

Føde på kk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mangen her som skal føde på kk nærmeste tiden?? Jeg har termin på onsdag så håper det skjer noe snart. Eneste jeg er trist for nå er at Gullet mitt ikke får komme å hilse på lillebroren sin på sykehuset :( Håper alt går greit sånn at jeg får reise fort hjem igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lykke til soleie! jeg skal føde på kk snart håper jeg, har termin 16 november. :) håper hun kommer litt tidlig, kroppen er begynt å stresse litt nå, er tungt, pust pes! jeg har også en forhåpning om å kunne reise tidlig hjem da, og få benytte den "jordmor hjem" - greien jeg har lest litt om. :)

Skrevet

Jeg skal! Har termin på lørdag, men han må mer enn gjerne komme før:)

Førstemann ble tatt med planlagt keisersnitt i Danmark, så er veldig spent på hvordan det blir å føde på KK i forhold. Og ikke minst hvordan det blir å føde vaginalt. Grugleder meg!! Jeg vil også fort hjem igjen til lillemor på 21 mnd, dessuten vet jeg at jeg ikke kommer til å slappe ordentlig av på sykehuset, liker ikke sykehus noe særlig, og vil ikke få sove skikkelig.

Kanskje vi treffes:)

Skrevet

Ja sant de kan godt få komme litt før :) Vi har en sønn på 22 mnd og hadde jo så gledet meg til han skulle få hilse på lillebroren sin på sykehuset, men, men. forstår jo at de tar forhåndsregler, men synes søsken kunne fått kommet. Jeg fødte på kk i 2007 og var egentlig ikke så veldig fornøyd med selve fødselen, men kan være for at jeg ikke likte jordmoren i det hele tatt. Men etter fødselen lå vi på sykehotellet og det var helt toppers, kjempe dumt at det er lagt ned. Jeg liker ikke så godt sykehus jeg heller :( Vi får sattse på at vi kommer der sammtidig, så kan vi holde hverandre med selskap :)

Skrevet

Jeg skal også føde på kk snart håper jeg=) hadde termin 22.oktober. Synes det er litt trist at jenten vår på 2 år og 3mnd ikke får komme å hilse på lillebror. Håper jeg får en fin fødsel og ammingen går fint denne gangen slik at jeg kan reise fort hjem igjen og benytte meg av jordmor hjem opplegget på kk=) kanskje vi treffes der oppe? Who knows?! hehe

Skrevet

Hei! Jeg skal føde på KK.. har termin på lørdag som kommer.. er 3.gangsfødende.. blir spennende!! Både gruer og gleder meg.. er veldig spent om dagene.. Når begynner det å skje noe?? lure lure..

Ha en fin dag folkens:)

Skrevet

Jeg skal også føde på KK, forhåpentligvis en av dagene- Hadde termin 20. oktober, så syntes det snart er på tide:) men ingen tegn på at det nærmer seg. Noen som vet når man får overtidskontroll??

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei

Jeg har termin på søndag, skal føde på kk, har en gutt som blir storebror som gleder seg veldig, så håper på å komme meg fort hjem igjen jeg og. Trodde forresten det var noe i gang i dag tidlig, våknet kl fem med skikkelige tak i magen og ryggen, men de ble aldri regelmessige, så sitter her med mensesmerter i magen og venter, lykke til alle dere andre jente, spennennde dette:-)

Skrevet

kanskje vi får et lite bim treff på kk denn uken da, hehe :) Vi også har tenkt på å benytte oss av jordmor hjem prosjektet, så håper jo egentlig at det ikke blir så mange fødsler når jeg skal føde, for da er det så typisk at det prosjektet er fullt ;)

Lykke til alle sammen :) Oppdater her inne når dere er i gang da, kjekt å se hvem som kommer først :)

Skrevet

Jeg skal føde på KK. Er glad for at det er besøksforbud. Sist jeg fødte kom min søster med sine barnehagebarn på besøk. Opplevde det som stressende og støyende. I tillegg var jeg redd for at de skulle smitte barnet med ett eller annet virus. Hun var jo så liten og skjør, født litt før termin.

Jeg var innlagt i sommer. Da kom min datter på besøk og jeg var ganske dårlig. Hun begynte å gråte med en gang hun så meg, jeg lå med drypp og kastet opp, kunne ikke gi henne en klem en gang. Konklusjonen min var at det passer ikke for små barn å komme på besøk likevel.

Ellers så forstår jeg ikke det at alle skal reise så tidlig hjem. Jeg skal i alle fall bli til de har tatt Følling-prøven og ammingen har komt i gang. Orker ikke reise opp på sykehuset for ammeveiledning, veiing og bl.prøver. Det blir bare stress for barnet og kan påvirke melkeproduksjonen. Vi trenger hvile etter fødselen! Kroppen er jo ganske mørbanket!

Jeg mener helt bestemt at tilbudet til fødende og barselkvinner på KK er elendig!!! Det mener jeg utfra egne erfaringer og ut fra hva venninner forteller at de har opplevd.

Håper bare at jeg blir positivt overrasket denne gangen. Er hyggelig jordmor er en god start!

Skrevet

hei, skal også føde på KK. har termin om 11 dager men regner vel å gå over tiden som med første. Fødte der i 2006 og var veldig fornøyd. Håper på det samme nå.

Er jo litt dumt med besøkrestreksjoner men satser på å komme oss hjem etter ikke altfor mange dager, vil gjerne ha på plass ammingen etc først. Enig med sis annie at man er jo ganske mørbanket så helt i orden at ikke for mange kan komme på besøk;)

lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg siter her på KK på Barsel akkurat nå,jeg :) Fødte i går halv åtte ca...Og vil bare si at det var over all forventning! Både på observasjonsposten (ble satt igang pga at jeg lekket fostervann) og på føden var samtlige jormødre fenomenale og blide og hjelpsomme! Rommet på føden var luksus og koselig,med tilhørende stort bad med dusj, badekar og do,- jeg fikk dessverre ikke bade siden vannet hadde gått,menmen, fikk da se på det ihvertfall *surmumle*...

Nå har jeg hatt en natt på barsel, hvor barnefaren har vært masse utover besøkstid, for jeg er alene på rommet. Ikke noe problem. Jeg som var nervøs for 5mannsrom og samlebånd.... Folk er koselige på barsel også,- så de av dere som har bare hørt skrekken om KK,- slapp av. Min erfaring er brillebra ihvertfall. Lykke til sååå masse dere som venter nå! Premien er innen rekkevidde! :)

Skrevet

Jeg har termin om 9 dager.

Hadde en bra fødsel på KK for 3 år siden- og var veldig fornøyd med sykehushotellet.

Besøksforbudet synes ikke jeg gjør så mye- selv om det selvsagt hadde vært fint å få besøfk av storesøster. Men tror kanskje det er værst for foreldrene- jeg har liksom sett for meg at storesøster kom på besøk på sykehuset osv. Men om hun må vente en ekstra dag så spiller det jo egentlig INGEN rolle.

Synes det er trist at barselloftet er lagt ned- innsparelsene var små og konsekvensene for fødene STORE. Håper jo veldig at det skal være få fødende når jeg er der slik at det blir enerom på meg - det virker å være alfa og omega for en god barselstid. Da får pappaen være der og man slipper skrikende barn om natten når barnet ditt endelig sover... Kvir meg dessuten til å dele bad med andre- jeg har større skrekk for offentlige do enn folk flest- og når doene muligens i tillegg har blod fra andre damer så kjenner jeg panikken litt... Ugg.

Om jeg må dele rom, håper jeg å dra tidlig hjem med jordmor hjem. Da kan jeg få masse hjelp fra pappaen. Men det er jo selvsagt bare om alt går fint og at ammingen går sånn noenlunde.

Jeg har egentlig full tillit til KK når det selve fødeselen, men kvir meg litt til barselstiden (med mindre jeg får enerom- krysse krysse fingrene)

Skrevet

Har termin 25.november og skal føde på KK, forhåpentligvis Storken. Håper inderlig det ikke er mange andre som føder samtidig med meg, sånn at jeg kan få enerom, sånn at pappaen ikke blir hivd ut. For min egen del, selvsagt, men aller mest for hans. Han blir helt ulykkelig i ansiktet når han ser for seg at han må gå fra ungen etter bare noen timer!

Håper jeg får din erfaring, Uglemamma! Fint å høre at du er så fornøyd!

Skrevet

Heisann!

Jeg har termin på onsdag - bare to dager igjen:) Men kjennes ikke ut som om denne gutten har tenkt å melde seg på tiden... Ser at det er flere som tikker inn på 28; blir spennende å høre hvordan det går med alle:) Ser for meg føden jeg da:)

Skrevet

Har termin samme dag vi da:) Har du barn fra før? eventuelt gikk du over da? jeg gikk 8 dager over med førstemann, men håper jeg slipper det denne gangen. Men uten om kynnere og litt murringer innimellom så er det ikke stort som skjer her heller :(

Skrevet

Heisann Soleie! Dette er førstemann, så regner med at jeg må gå litt over. Selv om jeg selvsagt håpet at denne statestikken ikke skulle gjelde meg... Akkurat nå driver jeg og krysser fingrene for at jeg plutselig skal gå i fødsel uten noen forvarsel:) Min mor gikk godt over tiden med meg (17 dager), men ikke med noen av de andre søsknene mine. Blir spennende å høre hvordan det går med deg! Jeg ble skikkelig glad da jeg så denne tråden, for jeg føler at "alle" jeg har sett gjennom svangerskapet på BIM plutselig var ferdige:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...