Gå til innhold

I dag har jeg spist...


Anbefalte innlegg

Skrevet

3 brødskiver med pålegg

2 tomater

2 plommer

1 baguette med ost og skinke

1 skolebolle

1 Daim balltop

1 Krone-is med Non Stop

1 blåbærmuffin

3 kjøttkaker med tilbehør

Rips med vaniljesaus og sukker

Sjokoladepudding med vaniljesaus (2 porsjoner)

3 hg smågodt

3 pita-pizzaer

2 pizzasnurrer

 

Jeg har et spiseproblem :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holy macaroni with cheese, det var mye!

 

Jeg har spist fire brødskiver med leverpostei, en youghurt, en havrekjeks med brunost, spaghetti-middag og et eple

Skrevet

Jeg har spist et rundstykke ;.p Har rett og slett ikke fått tid til å spise i dag! Grunnet masse besøk osv...

Skrevet

oj var litt mye ja.. spiser du så mye hver dag, så kan det bli litt mye.. Men et er jo helg og lov å kose seg

jeg har spist

2 knekkebrød

1 yougurt

2 glass med jorbær og appelsinjuice. NAM

1 svinefileet med grønnsaker

og 1 klementin, skal spise en til snart

mer en nok for meg.

Skrevet

Er det en vanlig dag for deg? Snakk med legen!

 

Jeg har spist: 2 skiver med laks og egg til frokost, noen kjeks som mellommåltd, fisk til middag og sjokoladekake med is til dessert. Og popcorn til kvelds.. Ikke akkurat kjernesunn i dag jeg heller.. Men jeg har tatt det opp med legen, at jeg har et spiseproblem. Som kommer i perioder.

Skrevet

Nei, det er absolutt ikke en vanlig dag for meg, men det er noe som skjer med ganske jevne mellomrom. Jeg spiser til jeg ikke klarer å sitte oppreist lenger, fordi jeg har så vondt i magen. Har ingen kontroll. Vil ikke ha det sånn lenger :(

 

HI

Skrevet

Da ville jeg tatt det opp med legen, om det skjer så ofte at det har blitt et problem.

En og annen dag kan jo alle forspise seg. Men når det blir et problem er det viktig å ta tak i det.

Skrevet

Jeg kunne nok spist i nærheten av dette en dag, men går nå på grete rede så her er det bare å holde seg i stroppen.

 

Bare is en og kakene/snopet utgjør jo minst 2500 kcal, huff, er du overvektig og vil ned i vekt, eller er du passe og fornøyd ? Uansett, så er dette en usunn meny, en dag går vel, men visst dette er en vanlig dag, så har du sikkert et problem...

Skrevet

Kutt ut snopet og spis vanlig mat, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg så mye. Har du ikke kontroll så forsøk å unngå å ha så mye godis i huset.

Skrevet

Hm...

 

Jeg har spist:

 

3 skiver med salami og majones

Masse snop, chips og brus

Eplekake med is og rørte jordbær

Vafler og brus

Fløtegratinerte poteter, bernaisesaus og biffstrimler.

 

Kvalm og uggen :/

Skrevet

Jeg har spist

1 brødskive

2 Cookies

1 potet med kjøtt og saus til, pluss litt brokkoli og gulrøtter

noen biter smash

litt iskjeks

 

Og jeg har vært SKIKKELIG usunn idag, og synes jeg har spist massevis.

Skrevet

Herlighet.. kjenner jeg blir skikkelig provosert over svarene her!

 

Hvem er dere for å dømme eller moralisere over hva andre spiser?

 

Kommentarer som at "hvis det er en gang innimellom du spiser slik så går det kanskje bra, men hvis ikke så.."

 

Hvis ikke så hva??!!

 

Det er så mange grunner til at folk spiser mye, og uansett hvor mye det er fysisk usunt så har vi ingenting med å moralisere overspising/overvekt. Det er nettopp slike holdninger som gjør at mange overspiser og er overvektige.

 

Nei damer, spis dere mette på god og sunn mat, kos dere i tillegg med det dere måtte ha lyst på og drit i alle disse mødrene med dårlig selvtillit som kun har selvkontroll å måle selvfølelsen sin med.

 

Du er mye mer enn hva du spiser og hvordan du ser ut!

Skrevet

Til anonym 11.07:

 

Tror ikke akkurat svarene er ment som hets... hovedinnlegger forteller jo hvor mye hun har spist, og viser jo tydelig at hun selv syns det er altfor mye.

Om sånn spising skjer en gang i blant, så er det jo ikke noe problem. Men hvis disse dagene kommer oftere og oftere, vil det jo være helseskadelig.

Jeg er var selv overspiser, og skjønte ikke selv hvor skadelig det var før mannen min faktisk sa til meg at nå måtte jeg roe meg. Jeg ble regnet som overvektig, og legen mente også at det var skadelig for kroppen. Nå har jeg jobbet hardt med meg selv i ett år, og har klart å ta av meg 20 kg, og er normalvektig igjen. Jeg så det selv at jeg var stor, men aller mest merket jeg det når jeg hadde gått ned en del kg.

Jeg spiser sunt og variert, og når jeg får lyst på snop, så spiser jeg tørket frukt eller tar en kopp med te e.l. Det fjerner søt-suget.

 

Jeg mener ikke at hovedinnlegger er mindre verd eller på noen måte er et dårlig menneske selv om hun overspiser av og til. Men for hennes egen del, så bør hun jo jobbe litt med seg selv hvis dette er noe som gjentar seg ofte. Selvtilliten vil bli bedre dersom hun slipper å sitte med dårlig samvittighet ofte fordi hun har spist seg så mett at hun har vondt...

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...