Gå til innhold

Kjenner ikke liv......Råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 32 uker på vei, og har ikke kjent liv ii dag, har prøvd å spille høy musikk og "dytte" i magen, men ikke no reaksjon. Burde jeg kontakte legevakta? Har dere noe tips for å sette liv i baby?

Er normalt masse liv med sterke bevegelser. Blir så bekymret:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uffda, kan hende baby har sovedag, det bruker min å ha! Det hjelper for meg å drikke litt sterk saft med isbiter, det må helst være saft med sukker. Prøv det å så legger du deg litt ned å slapper av å kjenner. Hvis du er veldig urolig går det jo ann å ringe å høre med evn sykhuset om du kan få en ul. Lykke til!

Skrevet

Prøv å drikk ett glass med kald saft. Reagerer som regel på det. Når jeg gikk gravid med førstemann, opplevde jeg dette. Reiste på kk å tok sparketest i 50 min uten en eneste bevegelse. Da måtte jeg drikke mye kald saft. Pga det er sukker og kaldt. Han reagerte til slutt da heldigvis. Men tok sin tid.

Men bedre å ringe en gang for mye enn for lite! De er der for å hjelpe oss. Det er ikke noe kjekt å gå rundt å ikke vite..

Skrevet

Du må nødt til å ringe legevakta. Er uansett bedre å sjekke en gang for mye, enn en gang for lite. Dette har de stor forståelse for på sykehus mm. Det er standard. Ring NÅ!

Skrevet

kontakt føden......ikke legevakta....e har komme til å jort d me en gang....

prøv me søt iskald drikke......elller kansje sukkerbiter....

Skrevet

hei..som hun over sier.drikk et stort glass kald,sukkerholdig saft og legg deg på soffan en stund.

jeg hadde også en slik dag, saften hjalp ikke,så jeg ringte føden.de var kjempe hyggelige,selv om jeg følte jeg "maste", hehe.

de sa at det var mye bedre å skjekke en gang for mye.fikk komme til ul.med en gang.

alt var helt fint, hadde bare sovet litt lenger enn vanlig:-)

lykke til.og husk at føden/jordmor er der for oss, uansett tid på døgnet, og ingen spørsmål er rare:-)

Skrevet

Takk for svar:)

Har bare uten sukker, prøver m litt cola- det burde vel gjøre samme nytte..? Verdt et forsøk!

Skrevet

Hvis ikke det hjelper med noe med sukker i, så ta deg en tur til legevakten. Det gjorde jeg da jeg syntes førstemann ble stille.. De sier det er ALLTID bedre å være på den sikre siden, og jeg husker jeg ble godt tatt i mot den gangen! =)

Skrevet

ja ring føden med en gang du, krysser alt jeg har for at baby bare har forsovet seg!!! si fra hvordan det går sant??? lykke til!

Skrevet

cola gjør susen hos meg ihvertfall, og sjokolade. kjenner du ingenting i løpet av en halvtime ringer du til FØDEN ikke legevakten. Jeg opplevde dette for noen dager siden. du får komme inn på føden der finner de fosterlyden, måler hjerterytmen, tar sparketest og sjekker fostervann og størrelse på babyen på ul.

Skrevet

Jeg ville også ringt føden, for å slippe å gå unødvendig bekymret og engstelig.

Når jeg var i uke 32 skiftet ungen adferdsmønster i magen, la seg anderledes, og jeg merket derfor ikke sparking og bevegelse på et par dager. Jeg ble kjempebekymret og fikk komme på kontroll på føden.

Ikke vær redd for å "mas e" litt. Det er faktisk jobben demmes å ta vare på oss gravide:)

Ring og spørr, du:)

Ellers så er det det samme som de andre sier her. Sukkerholdig drikke eller mat. Gjerne iskald drikke...

Det er nok ingenting galt, bare ungen som har endra litt adferd:)

Skrevet

Har prøvd å drikke et stort glass med cola og isbiter, ligget å kjent men fortsatt ikke noe bevegelse. Baby er jo vokst en del nå, og får mindre plass å boltre seg på. Er sikkert helt fint, men tror jeg ringer føden for å være sikker.. Føler meg jo litt masete da, men blir jo kjempe stressa!

Får oppdatere dere senere- ringer å hører:-)

Skrevet

du må overhodet ikke føle deg masete, som alle sier - bedre å ringe for mye enn for lite! lykke til!!!

Skrevet

ikke for å skremme deg, men jeg merket også lite liv i uke 32, og det endte med hastekeisersnitt og baby som enda ligger på nyfødtintensiven... jeg kom meg til føden i grevens tid.. noen minutter senere og baby hadde ikke kunnet reddes...

er IKKE sikkert at det er noe galt med din baby, jeg vil bare få frem viktigheten av å ta kontakt med føden i tide, og IKKE være redd for å virke masete! Det er jobben deres å hjelpe alle gravide...

lykke til..

Skrevet

Da var vi på vei etter sjekk på føden. Alt var bra med babyen:-) lå først i en halv time å registrerte fosterlyd, fortsatt ikke noe bevegelse fra knøttet. Så fikk vi ul, og alt så helt bra ut, heldigvis:-)

er bedre å ta kontakt en ikke å gjøre det, så slipper man å bekymre seg. Ble jo superstressa!

Takk for gode svar folkens, nå skal jeg hjem å prøve å sove... ;)

Skrevet

takk og pris! og takk for oppdateringen. :) alltid bra å ringe hvis man er i tvil!

håper du fikk sove godt da! og at babyen er ferdig å hvile for denne gang, så du slipper å tvile mer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...