Yo&La+spire Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Eg er 16 uker på vei idag og har kjent bevegelser i ca 4 uker. De første ukene bare annenhver dag ca, og ikke mye, men siste uka har det vert mye og hver dag. Flere ganger om dagen. Men nå har eg plutselig ikke kjent noe på 3 dager! Ingenting! Føles liksom så tomt, nå når eg hadde blitt vant til daglige spark, og trodde det bare skulle gå oppover herifra... Bør eg bli bekymret? Er det vanlig at det går så mye opp og ned når eg er så tidlig i svangerskapet?
småen og smulan Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Tror nok ikke du trenger bekymre deg. Den lille der inne snur og vender på seg slik at h*n plutselig ligger på en måte som gjør at du ikke kjenner så mye som for noen dager siden. Fagpersoner sier at man ikke skal forvente å kjenne noe daglig før rundt uke 26-28.
Topp 10. Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Har det på akkurat samme måte. Og bli bekymret.... Men har hørt og gir samme info vidre at det er ikke før etter uke 20-22 man skal kjenne daglig bevegelse. Men ikke så enkelt å leve etter det selv nå man blir urolig. Men jeg regner med alt er bra for oss begge:)
Yo&La+spire Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2009 Eg har også hørt at det ikke er før etter uke 20-22 at man kan forvente å kjenne liv daglig, MEN samtidig leser eg at man bør ta kontakt med lege dersom mengden av bevegelser avtar. Gjelder kansje bare etter uke 20 det da? Det er jo ikke noe å gjøre nå så tidlig uannsett, om det går galt, for babyen må jo vere i magen.... Skal til kontroll på torsdag, så håper de sjekker hjertelyd da.... (og note to self; skriv dagbok! Hadde det sikkert på akkurat samme måte i sist svangerskap, men det husker eg jo lite av;)
Topp 10. Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Du kan jo evt ringe jordmor å høre ang å få høre fosterlyd? Jeg prøvde det på torsdag men hverken lege eller jordmor var tilbake før mandag. Tror våre små har så god plass enda at de kan sparke mot ryggen vår evt bare nedover. Så tror ikke vi skal bekymre oss prøver å leve etter det selv iallefall:) Men om du er veldig bekymret så kan du jo ringe lege/ jordmor i morgen?
Yo&La+spire Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2009 Tror kansje eg kjente noe i morges, men er såpass usikker at det ikke teller, hehe....Men om babyen ligger med beina innover så kjenner man jo ikke så mye da. Prøver bare å skyve bekymringene unna, og tenker at det er jo ingen grunn til at ikke alt skal vere bra. Skal som sagt til lege og JM på torsdag, så da KREVER eg å få høre noe lyd. De sier vel ikke nei til det når man er over 16 uker på vei? (har hørt noen ikke har fått høre fordi det har vert for tidlig, men ved 16 uker er det jo ikke så tidlig vel...?)
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 16 uker er ikke så tidlig at du ikke skulle få hørt på hjertelyden. Første gang jeg var hos jm (uke 13) fant hun hjertelyden med en gang, men nå ligger babyen min veldig godt til og morkaka ligger på toppen og bakover. Jeg synes jordmødre skulle prøvd å lytte etter hjertelyden på gravide hvis de selv vil selv om jm selv synes det er litt tidlig. Så lenge man er inneforstått med at det ikke er sikkert at man hører den og at man ikke krever full ultralydundersøkelse hvis man ikke hører den, så skulle det jo ikke være så mye arbeid å prøve og finne den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå