1mor3barn&1000ideer Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Idag kom jentene mine gråtende hjem,- de hadde blitt slått av en større gutt med en lang pinne på rompa og hånden sin, og han hadde kastet sand på dem. Helt uten forvarsel eller krangel. Han hadde mobbet dem først, så slått dem og stukket av sammen med kameraten sin. Regner med de er 8-10 år, og jentene mine er 4 og snart 6 år. Har skjedd før, men er ikke helt sikker på hvem han er. Hvordan bør jeg takle dette? Hva bør en si til barna sine når slike ting skjer? Skal de ta igjen, ikke bry seg eller hva? De var jo utrolig lei seg, og såret. Ikke så lett å si at de ikke skal bry seg når det gjelder slåing da... Tror jeg kan finne ut hvem de var også, men hjelper det å snakke med foreldrene deres?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Skjer det i gaten der dere bor? Isåfall hadde jeg prøvd å finne foreldrene til disse barna og snakket med dem om problemet. Om det skjer i skoleområdet så hadde jeg snakket med en av de voksne som er ute når dette skjer. Til barna hadde jeg nok sagt at de må bare gå når de ser disse guttene og finne noen voksne. Og dersom disse guttene kommer etter de og de ikke klarer å komme seg vekk så må de selvfølgelig forsvare seg. Lykke til!
Jada-har fire små Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 jeg ville forsøkt å finne ut hvem de var og snakket med foreldrene deres. Dette kan jo utvikle seg, store gutter som er så slemme med små jenter, synes det er helt forferdelig jeg. Dette må få konsekvenser for disse guttene, de skal ikke få lov til å oppføre seg slik. Men så lenge ingen tar affære, så forstår de kanskje ikke helt hvor slemme de er?... Lykke til, håper de slipper å oppleve det igjen..
ventejenta Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Uff, det høres ikke bra ut... Skjønner godt at de var lei seg. Jeg synes du bør be jentene dine om å ta kontakt med noen voksne om det skjer igjen. Eller løpe rett hjem. Forsikre dem om at det ikke er sladring når de forteller slike ting til voksne. Selv om det hadde vært "bare" psykisk mobbing synes jeg ikke du skal si at de ikke skal bry seg, for da sier du på en måte at de ikke har rett til å føle som de gjør. Si heller at du forstår at de blir lei seg, og at det ikke var noe fint av guttene å gjøre slikt. Ikke si at gutten var slem, men si at det var slemt gjort. Om du klarer å finne ut hvem de var synes jeg du skal ta det opp med foreldrene deres. Dersom de er oppegående foreldre vil de gjøre alt de kan for å lære gutten sin at slikt gjør man ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå