Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 hva gjør jeg når jeg sier nei,ikke røre,eller noe i den duren gang på gang,og min sønn på 13 mnd ler av meg å gjør det bare enda mer??? Eller når vi spiser mat og han ikke klarer å spise,før han får noe å drive med (en leke eller noe annet spennende)...? Og hvis han ikke spiser brødskiva si til lunsjen,er det feil av meg å gi han noe annet enn det han i utgangspunktet skulle spise? Den bestemmte stemmen inni meg sier at han skal spise det han får,men så kommer den snille stemmen snikende og sier at han må jo spise noe og dermed henter jeg en yoghurt eller banan istedet... kanskje feil?
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Hvis det er ting som det er viktig at han ikke rører, KAN du bli nødt til å si det med såpass streng stemme at han IKKE ler. Men da vil han antakelig gråte i stedet. Så gjør det bare når det er absolutt nødvendig. Han klarer å spise mat uten å fikle med noe (en leke e.l.). Men kanskje ikke akkurat når du hadde tenkt. Vent en time og prøv igjen. Hvis han ikke spiser brødskiva si til lunsjen, synes jeg det er ok at du gir ham noe annet sundt. Han har tross alt ikke gjeksler (vil jeg tro). Men gi ham noe annet sundt. Ungå søt youghurt (inkludert kunstig støtstoff). Usukrtet grøt, naturell youghurt, banan, leverpostei på te-skje, middagsglass eller middagsrester... Det er ikke så viktig at han spiser akkurat brødskive (som han ikke selv har bedt om). Når han blir 1 1/2 kan du heller begynne å insistere på "brødskiva først og så noe annet".
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 jeg har vært steng også,men det hjelper lite...så da prøver jeg å avlede han i stedet,det har jo funket litt:p Han har to jeksler nede og to oppe som nesten har kommet frem,så tror ikke tygginga er problemet...er vel mest at hvis han protesterer nok,så veit han at jeg gir noe annet...mulig der problemet ligger?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 hva med å droppe brødskiven en liten stund for å se om det er den han ikke liker eller om det er protesten i seg selv som er spennende... ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå