FanteGuri Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Hvordan ble dere mottatt av bygdefolket? Hva gjorde dere for å tilpasse dere livet på landet? Var det vanskelig å integrere seg i bygdesamfunnet? Trives dere? Vurderer å kjøpe hus på landet, men er litt spent på hvordan det vil gå.
Koala *g07* Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg flyttet fra byen til ei vestlandsbygd som student. Da blir det jo selvsagt lettere å bli integert sånn sett, men samboeren min var ikke student på den tiden, og han hadde ikke noen problemer med å bli integrert i andre arenaer enn jeg var i. Etter vi fikk barn gikk det jo også forsåvidt enkelt å bli kjent med folk. Jeg tror at om vi hadde blitt etter jeg var ferdig, så hadde vi hatt gode omgangsvenner av både tilflyttere og "innfødte".
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 søsteren min flyttet fra vika til drammen (om man kan kalde det landet tror jeg nok kommer an på hvor man selv kommer fra ) og hun holder på å dø... hehe.. syns det er helt ekstremt irriterede med alle disse bøndene med rare verdier. men jeg tror hun er av den ekstreme sorten som i grunn bare burde bo på oslo vestkant
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Vi flyttet på landet, og for å si det sånn, vi er på FULL fart tilbake til byen nå. For all del, masse hyggelige folk, og har man barn er det lett å bli integrert og kjent med mennesker. MEN, apoteket har overhodet ikke medesiner når det trengs, det er langt til legevakta, butikkene stenger klokka åtte (ja, jeg rekker aldri å handle før det) og det er ikke folk ute i gatene etter klokka fem omtrent... Jeg mistrives så til de grader at jeg nesten er blitt syk. Skal bli godt å komme hjem igjen
Siti Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Åå, det er så "godt" å høre at andre har det på samme måte.. Akkurat som jeg skulle sagt det selv!! Home sweet home!!=)
Bøtteknott Skrevet 25. oktober 2009 #6 Skrevet 25. oktober 2009 Vi flyttet fra Oslo og litt ut på landet. Og stortrives! Har endelig begynt å bli litt kjent med folk både gjennom barselgruppe og nabo. men siden det ikke er så langt fra Oslo har vi beholdt de gamle vennene våre også :-) Men alle her er veldig hyggelige, butikken er oppe til kl 23.00, så ingen problemer der heller :-) Vi angrer ikke et sekund på at vi har flyttet og kommer til å bli gamle her ute :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå