Gå til innhold

Noen byfolk som har flyttet på landet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble dere mottatt av bygdefolket? Hva gjorde dere for å tilpasse dere livet på landet? Var det vanskelig å integrere seg i bygdesamfunnet? Trives dere?

Vurderer å kjøpe hus på landet, men er litt spent på hvordan det vil gå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flyttet fra byen til ei vestlandsbygd som student. Da blir det jo selvsagt lettere å bli integert sånn sett, men samboeren min var ikke student på den tiden, og han hadde ikke noen problemer med å bli integrert i andre arenaer enn jeg var i. Etter vi fikk barn gikk det jo også forsåvidt enkelt å bli kjent med folk. Jeg tror at om vi hadde blitt etter jeg var ferdig, så hadde vi hatt gode omgangsvenner av både tilflyttere og "innfødte".

Skrevet

søsteren min flyttet fra vika til drammen (om man kan kalde det landet tror jeg nok kommer an på hvor man selv kommer fra :P)

og hun holder på å dø... hehe.. syns det er helt ekstremt irriterede med alle disse bøndene med rare verdier.

men jeg tror hun er av den ekstreme sorten som i grunn bare burde bo på oslo vestkant ;)

Skrevet

Vi flyttet på landet, og for å si det sånn, vi er på FULL fart tilbake til byen nå. For all del, masse hyggelige folk, og har man barn er det lett å bli integrert og kjent med mennesker.

MEN, apoteket har overhodet ikke medesiner når det trengs, det er langt til legevakta, butikkene stenger klokka åtte (ja, jeg rekker aldri å handle før det) og det er ikke folk ute i gatene etter klokka fem omtrent...

Jeg mistrives så til de grader at jeg nesten er blitt syk. Skal bli godt å komme hjem igjen :)

Skrevet

Åå, det er så "godt" å høre at andre har det på samme måte.. Akkurat som jeg skulle sagt det selv!!

Home sweet home!!=)

Skrevet

Vi flyttet fra Oslo og litt ut på landet. Og stortrives!

Har endelig begynt å bli litt kjent med folk både gjennom barselgruppe og nabo. men siden det ikke er så langt fra Oslo har vi beholdt de gamle vennene våre også :-)

Men alle her er veldig hyggelige, butikken er oppe til kl 23.00, så ingen problemer der heller :-)

Vi angrer ikke et sekund på at vi har flyttet og kommer til å bli gamle her ute :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...