Topp 10. Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Spesielt de som har tette barn. Hvordan er det med barnehagepris? Får man det billigere når man har flere i barnehage? Hva betaler man for 3 barnehagebarn!? Og må alle gå i samme for å få rabatt? Og ellers, hvordan er økonomien? Er det mye dyrere? Gjerne fortell hvor utgiftene ligger.....
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Hei, Man får søskenmoderasjon når man har fler enn ett barn i samme barnehage. Der jeg har mine barn (privat barnehage) er det 700 kroner i søskenrabatt i måneden. Betaler 4400 kroner for de to jeg har der. Da er kostpenger inkludert. Tror man får rabatt dersom man har flere barn i ulike barnehager, men i samme kommune. Ihvertfall i de offentlige. Satsen man betaler i barnehagen reguleres uansett etter inntekt. Jeg venter nummer tre nå, og regner med at de totale utgiftene til ungene vil øke med en tredel. De yngre arver av de eldre. Jeg har jente og gutt, men kjøper kjønnsnøytralt når jeg kjøper dyre ting som vinterdresser. Det er mange utgifter om våren og høsten, men barneklær er det jo mulig å kjøpe billig. Jeg har prøvd å regne på det og funnet ut at jeg i løpet av et år ikke bruker mer på ungene enn barnetrygden. Har faktisk greid å spare litt av den også. Jeg tror at de virkelig store utgiftene kommer når ungene blir større og begynner meg forskjellige fritidsaktiviteter. Men da slipper man samtidig å betale for barnehage og sfo, så det går kanskje opp i opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå