Gå til innhold

Lyving =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan hadde dere reagert hvis samboeren deres smug røkte....

jeg har spurt han mange ganger om han røkte men har svart 'nei' hver gang....

føler meg så lurt.... jeg har liksom trodd på han, men så er alt bare løyn... er det galt av meg å være svært skuffet og såret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Smugrøyking er så fjortis!!!

Skrevet

Jeg skjønner at du er såret og skuffet for at han lyver.. Forståelig det.. Men er mulig han ikke tørr å si det til deg da.. Nå vet ikke jeg hva som er forhistorien her, men om du har nektet han røyk, og han ikke vil slutte selv, så er det jo mulig det er derfor. Evt at han sprakk en dag..

Skrevet

grunnen til vi begge ble enige om at vi skulle slutte å røyke var pga jeg var gravid... og nå som barnet er kommet til er vi begge blitt enige om at det er unødvendig å begynne påan igjen...

men jeg er bare så utrolig lei meg for at han virkelig kunne sitte å lyve meg oppi ansiktet, når jeg har spurt han flere ganger, pga at det luktet røyk av han...

hva ville dere ha gjort?

Skrevet

Ville ikke gjort noe. Han er voksen nok til å bestemme selv om han vil røyke eller ikke.

Hva ville du gjort? Gitt ham husarrest og nektet ham å se tv i en uke?

Skrevet

Jeg har opplevd akkurat det samme. Mannen holdt det skjul i 3 mnd før han klarte å si det. Han var kjempe flau over at han hadde begynt igjen, så han turde rett og slett ikke å si det til meg.

Fortell han at du ikke dømmer han om han er begynt å røyke igjen og at du kan hjelpe han å slutte igjen. Om du er dømmende når du tar det opp med han så vil han nok ikke tilstå desverre.

Lykke til, håper det ordner seg!

Skrevet

Min gjorde det også. Men ikke forran meg og barnet. Men så slutta han helt tilslutt. :-) Han brukte bare litt lenger tid enn meg på å slutte. Sikkert fordi han ikke var gravid selv. Kast han ut av senga, det gjorde jeg. Fikk ikke ligge med oss, for fare for krybbedød med røykende foreldre. Da slutta han raskt.

Skrevet

Jeg ville ha latt mannen røyke hvis han ville det..

Du er jo ikke mora hans og hvis han ikke klarer å slutte så klarer han ikke det. Hvis du kjefter på han fordi at han ikke klarer å slutte så skjønner jeg jo hvorfor han lyver om det..

Skrevet

Etter at jeg ble gravid har både min mann og jeg sluttet å røyke, men han får lov til å te en "fest-røyk". Så langt har jeg ingen grunn til å tro at han røyker utover dette, men har igrunn aldri spurt heller.

MEN, det jeg skulle fortelle er en liten historie om mine foreldre. Min far har vært av og på med røyken i alle år, men nå har han sagt til mor at han har sluttet. Jeg snakket med min mor her om dagen og kommenterte hvor fint det var at far nå var røykfri. Da sa min mor; han smugrøyker vet du, men så lenge han tror at jeg tror at han har sluttet, så røyker han iallefall mindre. Blir som regel bare når han er ute og lufter hunden. Og om jeg skulle bli litt irritert på han, så kan jeg "hevne" meg å si at jeg også har lyst til å bli med på en kveldstur med hunden:)

Synes dette var litt morsomt da! Og selvom det er litt dumt at en voksen person smugrøyker for en annen, så er det en viss sannhet i det at en iallefall røyker mindre.

Skrevet

jeg har ikke kjeftet på han eller noe....

bare det primisset at han har lyvet til meg i så lang tid.. når han bare kunne ha sagt 'ja' når jeg spurte han :S

Skrevet

Bestemoren min smugrøkte også i årevis. Og da snakker vi årevis.. Moren min var med henne på sykehuset en gang og så spurte legen "røyker du?" Bestemor sa "ja". Og når legen var gått ut sa hun til mamma "jeg røyker ikke, skulle bare se hva du sa".

Dama var 80år og mamma har faktisk aldri sett henne røyke. Selv om vi alle viste at hun gjorde det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...