Gå til innhold

Far forskjellsbehandler sine barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er temmelig enige i barneoppdragelsen, og vi er relativt strenge. De få ikke ta ut nye leker uten å sette på plass en. De kan selv kaste rusket sitt i bosset. De får ikke spise og drikke annet enn ved bordet. De får ikke svare oss frekt tilbake. De får ikke overdrive med avbrytning og mas, og vi forventer at de svarer når vi snakker til dem.

Så har vi de største barna hans. Det flyter rot etter dem. Faren ber dem ALDRI å rydde opp etter seg. Det hender når jeg ber dem at de ikke svarer meg. Det hender de svarer at de skal gjøre det senere, og lar det være, og det hender at de svarer meg surt og respektløst.

De drar med seg snop og mat over hele huset, falsker og brus. De avbryter og de støyer, viser ikke hensyn om noen ser noe på TV eller snakker i telefonen.

Jeg merker at jeg ikke liker at far er med å oppdrar våre barn, når han ikke oppdrar de andre. Jeg merker at jeg føler han er for hard og kald, og har for store forventninger til de små, faktisk større enn han har til de som er mange år eldre. Jeg kunne fint levd med at han er strengere enn meg, om det ikke var for at han var så slapp med de eldste.

Jeg kjefter oftere og oftere på han, for å kjefte på ungene våre.

Jeg taler han midt i mot fremfor barna. Mener det er helt ok, siden han aldri backer meg når det gjelder de andre barna.

Det er veldig barnslig av oss, jeg har forsøkt å snakke med han. Men fornuft når ikke inn. Det eneste som virker er samme barnslige oppførsel som hele eksfamilien hans benyter seg av i å oppnå det de vil. Han som var så glad for at jeg ikke var sånn. Men eksen hans er like barnslig, og ikke minst barna deres. Det nytter ikke med fornuft. Og nå er jaggu meg jeg blitt sånn også.

Noen som vil dele erfaringer, noen som kjenner seg igjen? Føler ejg får denne fremmede familiens mønster tredd nedover hodet på meg, og vår parforhold. Hadde det kun vært oss hadde det nok ikke blitt sånn, men barna holder moras mønster i livet. må være sterk, ikke gi etter, ikke ha barnslig oppførsel. Ikke kjefte på han fremfor barna. Ikke spissformulere og presse igjennom mine syn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jesus har sagt at man ikke kan tjene to herrer.

Men denne mannen er jo nødt til å tjene to fruer som vil ha forskjellig oppdragelse av sine barn. Han prøver så godt han kan å oppdra fellesene slik DU vil ha dem, og å la særkulls være slik DERES mor vil.

Ikke lett å være mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...