Gå til innhold

Alene med 7 barn i dag. Sliten og lei,og litt sint!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine 4 barn som jeg er alene med har hatt besøk av 3 stk idag,må si dem var slitsom.krever mat,spydig og huset ser ikke ut. Nå er kjøleskapet tomt og huset bomba. De var her i går,og på fredag. I morgen blir det nei! Synes det er greit de har venner,men synes det er stygt gjort av foreldrene og semd de hit hele tiden, tenke dem at jeg ikke har nok,når jeg er alene med 4?? Tror ikke de har så my oppdragelse, e glad mine unger er så frekke når de er borte. Som og ødlegge sminken min og kreve mat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at det ikke passer med besøk og at de får leke ute.

Skrevet

Si nei!! Nei, det er ikke noe mat å få nå, hvis du er sulten kan du gå hjem.

Nei, her i huset er det ikke lov å leke med sminken/svare sånn så enten slutter du med det ellers går du hjem!

Dessuten så er det et tips å få alle barna til å rydde opp etter seg før de går hjem. Da er det mye mindre morsomt å leke med ALT.

Sett deg ned å snakk med barna dine, finn ut klare regler for besøk, hvor grensa går. Forklar dette til barna som besøker dere før de kommer ordentlig inn og send barna hjem hvis de ikke respektere deres regler.

Synes også at det er dårlig gjort at foreldrene sender barna over sånn, men det kan jo hende at de ikke visste at 1 barna var der, 2 du var alene i dag.

Skrevet

Hvem er det som bestemmer i huset? Du eller barna???

Skrevet

Mange gode råd her. Selvsagt jeg som bestemmer,men de er smart og spør ungene først. Og jeg får fort dålig samvete da vetu. Jeg har gitt regler, når de tok sminken 1 gang,sa jeg klart ifra nei. Men de hørd ikke etter. Mått sei 3 gang at de mått dra,i litt sint tone

Hun mora vet godt at jeg er alene med ungene. Jeg må bli flinkere til og si nei.men synes ungene skal ha venner å men.

Skrevet

Alle vil jo at barna skal ha venner, men det er jo ikke rett at du skal glede deg til hverdagen kommer igjen, samt tilbringe helga som servitør/kokk/ryddehjelp for alle sammen..

Sett grenser, følg de opp og når barna dine spørr vennene sine først så sier du at det faktisk ikke er barnet som bestemmer her det er jeg og jeg har faktik sagt nei..

Regner med at du har mer enn nok med fire stk og ikke alle barna i hele naboelaget..

Skrevet

Det er ingen andre som setter grenser og regler om du ikke gjør det..

I går gikk det en smule villt for seg her også, de to eldste mine er gutter, det er de nærmeste naboene også. Etter flere regnværsdager og lite utetid var det litt for mye energi på lager. Jeg kastet de ut jeg :)

Kledde mine i regntøy og ba gjestene gå hjem å kle seg godt for nå var det på tide å komme seg ut i frisk luft. Etter to timer med hopping i vanndammer og annen lek gikk gjestene hjem og vi inn, med røde roser i kinnene alle mann.

Har også funnet ut at å tilrettelegge for lek kan være greit, så vi har innredet kjellerstua som lekerom. Da naboungene sto på døra her i dag sa jeg at de godt kunne være inne, men da måtte de leke i kjellerstua. Det går veldig greit, der får de rote som de vil, så i dag har de bygget en landsby utover hele gulvet med briotog og lego.

Jeg deler forresten gjerne ut lunsj, men sender som regel gjestene hjem ved middagstid. Regner med foreldrene deres også synes det er greit å få de hjem til middag når de har vært borte hele dagen.. Ingen får mat utenom måltidene, spør noen etter mat får de tilbud om et glass vann og et eple hvis vi ikke skal ha noe måltid akkurat da (ellers må de gå hjem og spise)

Jeg velger å se det positive i at barnas venner ofte foretrekker å være her hjemme hos oss. Jeg får sett etter ungene mine, og jeg blir godt kjent med vennene deres. Jeg er egentlig ganske streng også, finner meg overhodet ikke i at ungene f.eks leker på mitt soverom eller badet. Likevel er det her de vil være, så da må jeg jo være ganske grei også ;)

Du må ikke være redd for å sette grenser, barn tåler det veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...