Gå til innhold

Noen som har erfaring med å bytte til juniorseng da barnet bare er 15 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten her kommer seg ut at sprinkelsengen, så vi må vel nesten bytte da? jeg bare ser for meg at det blir veldig slitsomt men.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har villa fortsatt sprinkelseng. Av erfaring.

Skrevet

Neida, vi gjorde det da hun var 17 mnd, like før lillesøs kom og trengte sprinkelsenga. Gikk helt fint, de får en periode hvor de står opp av sengen uansett om det er sprinkel eller junior.

Skrevet

eldste her fikk juniorseng da a va 12mnd, like før lillebror kom og det gikk kjempefint!

Skrevet

Vi ventet til hun var kanskje 2, 5 år og hun stod ikke opp når hun byttet seng. Min stedatter 24 mnd og bruker fortsatt i sprinkelseng. Hun har ikke knekket koden når det gjelder å komme seg ut av senga, meget behagelig. Er absolutt tryggest å ha småbarna i sprinkelseng så lenge som mulig synes jeg da. Det skjer jo at de ramler ut av senga, men da lærer man som regel av det og gjentar det ikke på en stund.

Skrevet

Takker for svar=) Eldste var litt over 2 år, så han var jo en del eldre.

Pokker altså, ser for meg at dette blir slitsomt. Men samtidig tør jeg ikke la han ligge mer i sprinkelsegen etter at han datt ut med hodet først i dag. Og å binde han fast er jo håpløst.

Skrevet

Det er vel bedre at han går ut av en juniorseng enn at han faller ut av sprinkelsenga hvis han uansett går ut av senga. Jeg ville byttet.

Skrevet

Hva er det som er slitsomt med det??

Vi byttet da han var 8 mnd, pga sprinkelsengskrekk. Litt regelsetting i begynnelsa, men han skjønte fort at han ikke hadde lov til å klatre ut av senga når det var natta. Uansett så kom han bare inn til oss hvis han stod opp. Jeg ser ikke problemet..

Skrevet

ja det er bedre det enn at han smeller i gulvet slik han gjorde i dag. For at han skal gå inn til oss så må han forbi trappen ned, og det er skummelt. Litt vanskelig å få satt opp grind der pga hvordan trappen er.

Men vi må vel nesten bare prøve å bytte seng.

Skrevet

Vi har sluttet med sprinkelsenga for et par måneder siden. Han har aldri likt sprinkelsenga, nå er han 18 mnd. Det går helt fint, han får ikke til å åpne døra selv, så da står han og roper på oss dersom han står opp

Skrevet

Vi byttet for to uker siden og det var et sant mareritt, her er karen 20 mnd. Han var ute av senga før vi var ute av døra og holdt på med legging over en time i over en uke. Ingen forbedring.. Har en sta sopp:)

Men SÅ for et par dager siden så prøvde jeg å lukke døren (han får den ikke opp), og da skrek han litt i raseri men sovnet etter et par ganger ut og inn til han. Dette var jo strålende! Nå sovner han med en gang jeg lukker døren! JIPPEY!! Ville ikke gjøre det for jeg tenkte kanskje han ble redd fordi han ikke kom ut, men når jeg tenkte etter så kom han jo heller ikke ut av sprinkelsengen (før han knakk koden) og han ble jo ikke redd av det heller. Så nå står han og roper når han er klar for å stå opp. Da slipper han å vandre rundt i leiligheten på egen hånd!

SÅÅÅ deilig å endelig få dette til etter å ha slitt i over en uke!!! Han fikk jo ikke nok søvn engang så lenge han holdt på :)

Lykke til, og ja, han må over i stor seng nå, det er jo farlig for han å ligge der når han kommer seg ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...