thea - M har gull i gulping Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Hva gjorde du med hunden? Ringte du politiet?
OsloMor Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Hei du:) svarte på tråden i går og her er svaret: "Det var en stor hund og sikkert blandingsrase. Hunden ble etter 3 timer hentet av sin fulle eier, som hadde sittet på puben på den ene siden av gaten... Politiets operasjonssentral tok aldri telefonen, så det var ingen suksess. Når det kommer til å ta med seg en fremmed og stor hund hjem, så er det så urealistisk at jeg ikke engang orker å kommentere det noe særlig. Aldri verden om jeg går bort til bikkjer som står bundet på den måten og uten noen eier tilstede.Det er uansvarlig og korttenkt. Det er uten tvil uhørt å behandle dyr på den måten, men det føyer seg dessverre bare inn i rekken av andre uhyrlige ting her i verden." Neste gang så skal jeg ringe Viking og ikke politiet, det har jeg nå forstått. Men, fint at du tenkte på denne hunden som sikkert har det rimelig kjipt her i livet:(
thea - M har gull i gulping Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2009 Noe så tragisk! Stakkars hund.. Jeg mente jo ikke at du skulle ta med deg hunden hjem da:) Selvom jeg skrev at jeg hadde kanskje gjort det, noe som jeg nok ikke hadde gjort! Skrev det nok bare for å vise at jeg ble sint på han som hadde ''forlatt'' hunden sin på den måten..Men vet at man skal være forsiktig med hunder i bånd.. Fordi de kan være veldig aggressive osv, da mange kan gjøre stort sett hva de vil med de, mens hunden er helt forsvarsløs.. Våres hund ble veldig ertet og barn hev steiner på han osv, da han lå i bånd utenfor huset.. Det hele endte opp med at han en dag ble veldig aggresiv og bet en venn av stebroren min og ble avlivet..
OsloMor Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Nei, skjønner hva du mente, man vil jo det aller beste for dyrene selv om det ikke alltid er like gjennomførbart. Stakkars hunden deres, mange dyr har en grusom skjebne, og det er en god del foreldre som glatt overser at empati er en viktig del i barneoppdragelsen:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå