Gå til innhold

Sliten og lei :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff..

Kjenner meg sliten & lei..

Har ei lita spire på 1,5 år.. som for tiden er skikkelig .....!!..!!Grrr..

Hun er så sutrete og oppmerksomhetskrevende HELE tiden..

I barnehagen sier de at hun alltid er blid som en sol - hvorfor er hun da stikke motsatt med en gang vi kommer hjem??

Hva er det jeg/vi gjør galt?

Idag har hun vært ekstremt "rampete" -og sikkert gjort alt hun VET hun ikke får lov til .. :(

Er så sliten av å være sure, gretne, grinete, umotiverte mamma.. - for JA, det er jeg!

(....har ekstremt dårlig samvitiighet pga det) ...

Noen som har noen råd/tips?

Oppmuntringer?

På forhånd, takk;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm klarer en så liten en å være rampete,, he he jo da det kan de de vet så veldig godt hva de får lov til og ikke.

Sikker på at du ikke bare er sliten? Er helt sikker på at du ikke er umotiverende. Kan du ikke gå deg en tur alene høre på musikk få litt "kikk" av musikk.? Samtidg vet jeg at når jeg er sliten orker jeg ikke å høre på musikk. vil da bare ga ro. Husk å ta vare på deg selv og.

Klem

Skrevet

Jeg var i din situasjon for noen år siden..

Et barn som ikke får positiv oppmerksomhet vil prøve med negativ,og der når hun jo fram:-))

Prøv å legge inn intervaler og ikke gi henne oppmerksomhet på survingen,selv om det er vanskelig å overse..Til slutt ser hun at det ikke nytter.

Barn forstår leenge før de kan prate reint,men du må legge inn litt koselig mamma-ting,lese en bok,tegne osv..Bare si til henne at det skal du og jeg gjøre etterpå,men først må du leke litt alene mens mamma lager middag f.eks....

Fungerte hos oss:-)) Lykke til!

Skrevet

Til anonym15:50:

Takk for svar:o)

Hun får jo masse positiv oppmerksomhet....

Eks.Idag har vi vært ute i regnet, tegnet, lest bøker, puslespill og lekt med andre ting.. Og hun er "i og forseg" flink til å leke selv...

Det er spesielt nå den siste tiden hun har blitt så grinete :( ..og det som gjør at jeg føler meg motløs og sliten er at hun tydligvis er blid & fornøyd i barnehagen -men ikke hjemme ...?

Og da lurer jeg på hva vi gjør galt? ..

Klem meg

Skrevet

Helt normalt at all grumsen de har oversett når de var i barnehagen kommer frem når de er hjemme og i trygge omgivelser.

Skrevet

Unger blir vel rett og slett slitne av å gå i barnehagen også? Full fart og høyt lydnivå hele dagen. Ser for meg at det er omtrent som å være i en hektisk jobb, da er man ganske skutt og har kort lunte når man kommer hjem, og det går ofte utover de hjemme, selv om det ikke er deres feil.

Har dessverre ikke noen tips til hvordan å takle det bedre....

Skrevet

hei igjen,

Men er det OK å bli frustrert & lei ..? Og VISE det til barnet?

...har nemlig så dårlig samvittighet pga det..

Klarer ikke å være blide og morsomme mamma hele tiden - ikke når det har pågått en lang periode..

Pappan og jeg har hatt en diskusjon her -og han mener at man må skjule sin frustrasjon ... men jeg KLARER ikke smøre på meg et falsk humør, dessverre..

Hvordan håndterer dere dette?

Skrevet

Barna mine vet at mamma er et helt ekte meneske med ekte følelser..

De får som regel en forklaring på hvorfor mamma er litt kort i dag. (Da blir det som regel enda verre når de skal instalere deg på sofaen, hente pledd, puter, smokk og kosedyr for så å hoppe opp og ned på deg slik at du ikke er lei deg lenger.. )

Vær deg selv, du er bare et meneske på godt og vondt.

Ta et skritt tilbake, en lang dusj, sett på litt sad music og hør på det sammen!

(Barna mine elsker santana.. gruver med til musikken hehe)

Dette går bra!!!

Skrevet

Til anonym 15.28;

Tusen takk for et herlig svar ... :o)

Prøver så godt jeg kan!

Og klarer ikke være en annen enn meg selv.

Ha en fin høstdag! Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...