Norwegian by injection Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Hater å stille klokken, det blir så tidlig mørkt! Blir nesten deppa jeg :-( Jeg vil ha sol...
OsloMor Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Uff ja, håper bare det kommer snø snart. Det pleier å gjøre det litt lysere og ting da litt mer overkommelig. Men, den tiden her med kulde, mørkt, snøløst, eksamenstider og mye virus og sykdom rundt omkring er generelt ikke den beste tiden. Jeg liker høsten, men da tidlig høst med sol og ok temperatur;)
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 meeeen en finstart på mørketiden er att solstudioet "brun og blid" har gratis solarium idag da....
Norwegian by injection Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2009 He he, da er jeg ihvertfall ikke alene! En liten trøst ;-) Hele familien min bor i Florida og jeg kjenner at jeg savner de litt ekstra nå på denne årstiden ;-( Jeg vil hjem en tur!
Pengetreet Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Nå er jeg så glad for at jeg bor sørpå Jeg har bodd i Nord-Norge i mange år og mørketiden var tung! 2 måneder uten så mye som et glimt av sola slet veldig på meg. Selv om jeg elsker naturen og folkene nordpå, så var mørketiden en av hovedgrunnene til at jeg flyttet. (Men savner mamma...)
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #8 Skrevet 25. oktober 2009 Vi som bor lengre ut på landet i høga nord der gatelysene ikke når vi har ikke sånn luksus som solstudio... Men det hadde absolutt gjort seg med ett nå i møketia;)
OsloMor Skrevet 25. oktober 2009 #9 Skrevet 25. oktober 2009 Ja, mørketiden her er kanskje ikke helt sammenlignbart med den i nord nei, men ille nok for meg iallefall.
Norwegian by injection Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 25. oktober 2009 He he, jeg bor "sørpå" jeg også men synes det er mørkt nok for det :-) Er du gærn? Hadde ikke holdt ut en uke "nordpå"....
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #11 Skrevet 25. oktober 2009 Det er vintertid, når det er lyst (dvs. skumring) en time om dagen, at man angrer på at man flyttet nordover...
Sånn kan det gå Skrevet 25. oktober 2009 #12 Skrevet 25. oktober 2009 Ja, men i hele Sør-Norge er det jo sol hele vinteren når det ikke er overskyet, så hvordan kan du da grue deg til mnd uten sol?
Norwegian by injection Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 25. oktober 2009 Når det er mørkt kl.15.30...så synes jeg jeg har god grunn til å grue meg til de neste mnd. framover.
Pengetreet Skrevet 25. oktober 2009 #14 Skrevet 25. oktober 2009 Hehe.. Skjønner jo hva dere mener Det kunne gjerne vært sommer året rundt, for min del. Men vinteren i Nord- Norge kan også være magisk. Når hele landskapet er malt i blålilla nyanser og på himmelen danser det nordlys i alle farger Vakkert! Fullt så vakkert er det ikke når stormen har herjet på 12 dagen, strømmen er borte (igjen) veiene er stengt, På de veiene som er åpne, kjører man fra brøytestikke til brøytestikke fordi man ser absolutt ingenting. Datteren mi ble født en slik uværsnatt og vi hadde 15 mil til sykehuset. Uforglemmelig!
* 5 om dagen * Skrevet 25. oktober 2009 #15 Skrevet 25. oktober 2009 vintertiden er tøff.. vi har heldighvis solarium hjemme,så jeg har nettopp hatt 20 min der,og det hjelper...kommer nok til å bruke den en del i mnd som kommer... selv om det ikke er helt bra....
Norwegian by injection Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #16 Skrevet 25. oktober 2009 Oi, uforglemmelig ja, tror jeg hadde dødd... du høres ut som ei tøff jente ;-)
partyoffive Skrevet 25. oktober 2009 #17 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg savner Florida og vennene våre der sååå vanvittig om dagen. Min beste vennine holder verdens beste Halloween party hvert år, det er så utrl;og fin tid i Florida akkurat nå.....sukk.... La oss ta en tur B?
Norwegian by injection Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #18 Skrevet 25. oktober 2009 Hei! Nå er det jammen lenge siden! Hvordan går det? Med F og mora? S ble operert (i kneet) for en uke siden, går på krykker og er hjelpesløs stakkar, nå har jeg 4 barn i huset....åååå ja, husmorferie til FL er akkurat det jeg trenger nå ;-)
partyoffive Skrevet 25. oktober 2009 #19 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg vet - har ikke fått sjangs til og logge på så mye i det siste. Så heldig du er, 4 barn i huset, LOL. F skal over til Dub igjen fòrste helg i Nov. Hun reagerer bra til chemo, men det forlenger jo ikke nòdvendigvis tidsrammen. Vi skal over 2 uker i julen alle sammen. Vi håper det blir flere juler sammen☺
ippemo får augustbaby Skrevet 25. oktober 2009 #20 Skrevet 25. oktober 2009 Og jeg som synes vinteren sørpå er så rar. Lite snø og sol?! Det ska'kke være sol på vinteren. Særlig julaften er merkelig når det er sol. Da finnes det ikke julestemning hos meg (ikke at jeg har så mye av den uansett:).
Norwegian by injection Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #21 Skrevet 25. oktober 2009 Så bra at chemo funker, koselig at dere får litt tid sammen med henne nå, blir sikkert en litt tøff jul for F og dere i år. Du må hilse masse fra oss :-) Vi tenker på dere. Ellers, hvordan er jobbfronten? Flytting?
Norwegian by injection Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #22 Skrevet 25. oktober 2009 He he, rart ja, for meg er jul sol og sommer med pyntet palmetrær ;-)
partyoffive Skrevet 25. oktober 2009 #23 Skrevet 25. oktober 2009 Det behòver ikke være sol i julen for meg, men det er skikkelig kjipt når det er bare mòrkt, trist, kaldt og vått/regn. Hvis det blir hvitt er det flott med jul. men i slutten av Januar er det nok hvitt og kaldt, da kan snòen forsvinne igjen☺
partyoffive Skrevet 25. oktober 2009 #24 Skrevet 25. oktober 2009 Lurer forrsten hvor mange julaftner vi har vært ved svòmme bassenget. Det blir ikke helt det samme synes jeg. 9 juler i Florida, 1 i California og 1 i Guam...det blir ikke ordentlig jul for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå