Gå til innhold

Kosthold og trening....tips mottas med stor takk! (samme som 2.tri)


aloha83

Anbefalte innlegg

Ja, det er en egen debatt for det, men der er det jo svært lite action....

 

Hva spiser dere egentlig?

 

Jeg føler at jeg spiser ganske sunt, en typisk dag kan se ut som dette:

05:50 frokost:

1 glass juice

1 glass bioq

1 yoghurt(Tine JA, nøkkelhullsmerket)

vitaminer

 

07:30 mellommåltid:

2 ryvita rug knekkebrød med gulost og paprika

2 glass vann

 

11:00 lunch:

2 skiver byggbrød(ekstra grovt) med gulost og paprika, brunost eller syltetøy

2 glass vann

1 glass juice

 

15:30 mellommåltid:

2 skiver gårdsspelt(ekstra grovt fra Baker Hansen) med gulost eller brunost

2 glass vann

 

mellom 17:30 og 20:00 middag:

varierer med fisk, salat, kyllingwok, hjemelaget pizza, og selvfølgelig en hel del andre ting. Når det gjelder pasta er det kun speltpasta som spises pga. av allergi hos mannen. Karbonadedeig i stedet for kjøttdeig, prøver å være flink med grønnsaker.

 

Prøver å drikke MINST 1,5 liter vann utenom måltidene, og til trening er det en stor flaske(0,7l) i tillegg.

 

Trener høypuls, sykkel, mage/rygg og yoga 2-3 ganger i uka på forskjellige dager.

 

Spiser litt godteri i helgene(har vært både fredag og lørdag til nå, men fra førstkommende uke blir det kun lørdager), men drikker ikke brus.

 

Har også kuttet ut frukt etter beskjed fra jordmor om at det er for mye fruktsukker i det.

 

Føler at vekta ikke jobber med meg, og har den siste uken gått opp 0,8kg til tross for kondistrening 3 ganger. Noe fett ha sikkert blitt gjort om til muskler, men jeg har ikke tro på at det kan være så mye siden jeg hadde samme treningsintensitet før graviditeten og trente mer vekter da enn jeg gjør nå.

 

 

Totalt har jeg gått opp 8,2 kg og jordmor mener at det burde være nok med 4 kg frem til uke 28, jeg er nå 27+0 i dag. Gikk opp 3 kg 'ekstra' på ferien i september, og det er de som jobber imot meg nå føler jeg. Har ikke som mål å slanke meg eller gå ned, men kunne godt tenke meg å stå stille i 3 kg hvis dere skjønner. Ønsker ikke akkurat å bli en flodhest da jeg er 1,60m høy og hadde en utgangsvekt på 49,7 kg. Nærmer meg nå 60 kg, og føler virkelig at angsten kommer til å komme når nåla bikker 60. Har som mål å ikke gå opp mer enn 15 kg totalt, men med 13 uker igjen og denne økningen per uke ser det svært faretruende ut.

 

Min kjære er veldig snill og god med meg og mener at jeg ser flott ut, men jeg merker virkelig at lårene har mye ekstra fett i forhold til hva jeg kan være komfortabel med. Har i tillegg gått opp fra 70C til 65E i bh-str så noe vekt er jo der, men ikke SÅ mye. Symfysemålet er bittelitt over gjennomsnittet, men innenfor 'normalkurven'. Som jordmor sier, hun er ikke så veldig bekymret for meg, men hun vil ikke at lille meg skal få et stort barn.

 

Synes det er vanskelig å vite hva jeg skal kutte ut eller bytte ut ting med så TIPS MOTTAS MED STOR TAKK!!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Du kan ihvertfall ta det med ro.. du virker jo til å spise voldsomt sunt og trene noe sinnsykt i forhold til hva jeg gjør, hvertfall :).

Hvordan har babyen din det?

 

Jeg trener nok heller minimalt, spiser sikkert altfor lite fiber, selv om jeg prøver, muligens spiser jeg for mye sukker, drikker kanskje ikke nok vann og bikker nå 70 kg. Jeg har gått opp ca 13 kg etter at jeg ble gravid (er nå i uke 29). Men babyen virker til å ha det bra og jeg tenker at det er ikke akkurat i denne perioden av mitt liv at jeg trenger å se ut som en treningsfantast, -selv om det forsåvidt alltid er ideelt å være i god form og ha god kondis og fin fasong. Jeg pleier å si til meg selv: "Jeg er gravid".

 

Jeg har aldri veid 70 kg før, aldri hatt slike oppblåste ankler, jeg bruker større BHer enn før og her om dagen kjøpte jeg noen jumbotruser, -de andre strammer. Men, som sagt: "Jeg er gravid"- det er en annerledes tilstand. Prøv heller å tenke slik. Og på hvordan babyen din har det, -det er mitt råd. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...