Nikki 75 Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Dere som kjenner spark, hvor kjenner dere det, sånn ca? Jeg er 19 uker på vei med førstemann, og kjenner ingenting...
Babyboy<3 Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg kjenner det veldig langt nede, altså under navlen men lenger ned.. Jeg venter en gutt, og har hørt at gutter er "der nede" men at jenter er litt over navlen.. vet ikke om dette er sant, men jeg kjenner ihvertfall han langt nede...
Tnica Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg venter også en gutt og det varierer veldig hvor han sparker. Noen ganger er det langt nede og noen ganger rett under navlen. Tyder på at han god plass fremdeles:) Kjente spark i uke 17 og har kjent regelmessig etter det. Er nå i uke 21 og her er det aktivitet hele døgnet virker det som:)
hjjkaqhd Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Litt overalt, men mest rett under navlen tror jeg.
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg kjenner det også mest nedi der og skal ha jente :-) Hun pleier å sparke mest på høyre side på kvelden/natta mens på dagen er det litt mer overalt men ikke over navelen. Har kjent liv siden uke 14/15 og er 20+4 i dag :-) Kjente daglig liv fra uke 17 :-)
Annci<3 Skrevet 25. oktober 2009 #6 Skrevet 25. oktober 2009 Snart i den 21. uken, kjent liv i noen uker.. Spenner mest et godt stykke nedenfor navlen, langt nede. Kan vær fosteret ligger vendt mot ryggen og dermed ikke spenner utover, da er det vanskeligere å kjenne. Men hvis du har vært på ultralyden så vet du vel hvordan barnet ligger? Du får nok kjenne noen spark snart
Nikki 75 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2009 Skal på ultralyd i morgen, så får vi se... Var også på ultralyd i uke 11, og da synes jeg å huske jordmor sa noe om at livmoren lå foran, men at det ikke spilte noen rolle for det var jo for tidlig å kjenne noe uansett... Men det kan jo være årsaken, i så fall. Blir spennende å se i morgen, må innrømme jeg blir litt stressa når jeg ikke merker noe særlig til graviditeten i det hele tatt når når svimmelheten er borte...
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #8 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg kjenner det lengt nede, kan beskrives som om babyen "står" rett opp og ned og spreller med beina (det er egentlig ganske ubehagelig), og så kjenner jeg det på sidene og rundt navelen når h*n ligger i tverrleie. Vet du hvor morkaka di ligger?
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #9 Skrevet 25. oktober 2009 Hvis morkaka di ligger foran så er det nok derfor du kjenner lite liv, morkaka blir nesten som en airbag da
Nikki 75 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2009 Fikk bekreftet at morkaken ligger foran, ja. Så det er nok derfor jeg ikke kjenner noe ennå. Men hvis han er like aktiv framover skal jeg nok kjenne det etterhvert, for han sprellet sånn at det var vanskelig å få bra bilder. )
♥Madame_Mim♥ Skrevet 26. oktober 2009 #11 Skrevet 26. oktober 2009 Er 22+1. Kjenner sparkene overalt unntatt helt til venstre av en aller annen grunn. Kjenner også veldig lite liv helt opperst, på grunn av at morkaka ligger litt forran helt oppe. :-) Den vesle jenta har i de to siste dagene blitt veldig aktiv og jeg kjenner liv hele tiden. Elsker de herlige små sparkene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå