Gå til innhold

Klipping/revning - hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min største skrekk i forbindelse med fødsel er å revne eller å måtte bli klippet... Men hvor er det egentlig mest vanlig å revne? Og hvor klipper man hvis det blir aktuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som er mest vanlig osv, men man klipper vel nedover om det ser ut som det skal revne der ?

Men jeg revnet ved forrige fødsel, men meket ikke noe til at jeg gjorde det. Revnet mens jeg presset, halvveis innvendig, men er så mye annet og vonde rier osv så jeg merket ikke noe til det egentlig, ble bare fortalt at jeg hadde revnet. Man får jo også lokalbedøvelse om man skal klippe og når man evnt må sy igjen, så det er ikke noe å grue seg til !

Litt ubehagelig å sitte på i ettertid, men det er det nok uansett om du syr eller ikke.

Skrevet

De vil nok alltid prøve å klippe deg framfor at du skal revne, så du ikke skal revne ukontrollerbart. Da klipper de alltid ut til siden, og vekk fra mellomkjøttet (området mellom vagina og endetarm), de avleder altså en evt rift fra å dannes i dette området. Det er veldig uheldig om man revner fra foran til bak, naturlig nok.

Skrevet

det var min største skrekk første gangen også, men det var ikke noe å grue seg til egentlig - det sved når jeg revnet, men jeg hadde ingen formening om at det faktisk var det som sto på!! det var det jeg gruet meg til nemlig, selve følelsen av å revne/sprekke, men jeg visste ikke at det var det som skjedde, de bare sa det etterpå.

jeg vet at det kanskje ikke hjelper så mye å høre fra andre at du ikke må grue deg til det, men jeg ville nå si det - sist gruet jeg meg til revning/klipping, denne gangen har tanken knapt slått meg. :)

Skrevet

Hei, dette var min skrekk også, og sa klart ifra at de skulle gjøre alt de kunne for å hindre revning og unngår klipp:) men måtte klippes da han var litt stor, og det gikk litt fort. Fikk lokalbedøvelse, dette merket jeg ikke, å når hun klippet kjente jeg kun et stikk, som en bitte liten sprøyte, å jeg hadde helt angst for dette, så slapp av, du vil mest sannsynlig ikke merke noe:) De syr også fint igjen etterpå. 3 uker imorgen, og kjennes som det gror fint:)

Masse masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...