Gå til innhold

Huff, jeg er fæl!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eindommen vår har over en meter høyt gjerde, også en stor tung port som må åpnes for å komme inn. Jeg liker det sånn pga tidligere dårlige opplevelser.

Merker jeg blir helt stiv av skrekk hvis noen åpner porten når jeg alene hjemme pga dårlige minner. Som regel er det nabobarn som skal hente ball eller noe. De har vært inne her og ødelagt leker før også snoppet inn i garasjen for å se hva vi hadde. Vet jo at barn er nysgjerrige, men jeg liker det ikke.

Jeg liker ikke at de er på vår eindom når de ikke er invitert inn. har forklart dette til dem at dette også gjelder baller fordi dette er vårt og jeg synes det er ubehagelig å ha folk inne på eindommen.

Forventer vel egentlig ikke at barn fra 7 år og opp til 12 skal forstå det.

Har prøvd å låse porten, da klatrer de over og riskikerer å ødelegge bådde seg selv og porten/ gjerdet. har prøvd å snakke med foreldrene, men "barna mine gjør ikke noe galt." er det jeg får i svar.

Aner ikke hva jeg skal gjøre, noen tips?? Er det jeg som fullstendig overreagerer på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tupèr håret, gå konstant i en skitten morgenkåpe og skaff deg et luftgevær som du skyter etter alle ungene med. Det vil ikke ta lange tiden før du blir kjent som "hun gærne heksa borti gata", og da vil ingen tørre å hente ballen de uheldigvis sparket over på eiendommen din. :D

Skrevet

Jeg syns ikke du er fæl, er porten låst, så skal ikke uvedkommnde komme inn. Og jeg skjønner godt at du ikke liker at barna klatrer i gjerdet, for det er jo farlig. Har ikke noen gode råd, annet en å snakke ordentlig med foreldrene.. Tror de ikke på at barna gjør det, får du sette overvåkningskamerarer der da.. Litt ekstremt, men men..

Skrevet

Enig med 12:28!

Det skal ikke så veldig mye til før du kan bli stemplet som "heksa" og ingen tør eller vil gå inn på eiendommen din. Jeg hadde en slik dame i nabolaget vårt når jeg var liten og det fungerte effektivt. Bare husk å banne/hyle masse mens du hytter med neven og fortell om "alle de som er blitt borte på mystisk vis". Dette vil nok også få barnas foreldre til å advare ungene mot å gå på eiendommen din.

Og veldig effektivt å skaffe seg en stor og ilter hund også!

Skrevet

Hehe!!

Gjør meg ingenting å være gal heks..

Hadde en stor hund før, men den døde desverre. Barna åpna jo porten så hunden stakk av flere ganger faktisk å fortsatt hadde barna ikke gjort noe galt..

Lette etter tuperingskam...

Skrevet

Skjønner ikke problemet med at ikke barna skal få hente ballen sin om den havner over på din tomt! Men at de går i garasjen/ødelegger leker o.l. er uakseptabelt. Det forstår også 7 åringer om de blir fortalt det! Ville sagt i fra til barne neste gang det skjer, evt til foreldrene igjen om de ikke slutter. Men jeg personlig ville latt barna få hente ballen sin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...