Gå til innhold

Kjønn og sannsynlighet


HeldigeMor

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat vært på ul og fått vite at jeg venter jente nr 2. Hun er hjertelig velkommen, men jeg kjenner sterkt på at jeg også har lyst på en gutt, og har allerede begynt å tenke på barn nr 3. Det føles veldig dumt egentlig, men jeg må innrømme jeg hadde slappet mer av om det kom en gutt denne gangen, for jeg har så lyst å ha barn av begge kjønn (uten å måtte få en hel drøss:)).

 

Så vet jeg at jeg har hørt noe om kjønn og sannsynlighet. Jeg trodde det var 50 % sjanse for begge kjønn hele tiden, og skjønner ikke helt når noen snakker om at for hver jente som kommer, vil sjansene øke for jente neste gang. Det gjør meg ikke mindre stressa for å si det sånn. Er det noen som vet noe om dette?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner 3 stk som har fått 2 jenter og nr 3 ble en gutt. Har veldig lite tro på at det blir en jente neste gang. Det er alltid 50% sjanse for hver gang man lager barn.

Selv har jeg en gutt og tror at det blir gutt denne gangen og, men jeg blir ikke skuffet så lenge babyen har det fint.

 

Lykke til og håper at det blir en gutt neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har to gutter fra før og venter gutt denne gangen også....

Har en nabo som har tre gutter og er gravid nå men vett ikke hva det blir enda... Jeg også har hørt det at viss du først har begynt med ett kjønn så er det mest sannsynelig at det blir det samme. Også var det noen som sa at det er vannskeligere å få gutter viss du har begynt med jenter jo eldre du blir.

Men det som kommer det kommer og velkommen er de!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...