Gå til innhold

Økonomi... god økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jisus... Jeg har sett på kontoene mine. Har den banken jeg bruker, Der har jeg en vanlig brukskonto og en jeg setter av penger på i tilfelle noe i heimen blir ødelagt osv.

I tillegg har jeg en gammel konto som jeg egentlig ikke bruker, men det går inn litt penger...

Har sett kontoutskriftene på disse nå, og tilsammen har jeg jo noen flere 10-tusen kroner!!!

Og lånet mitt er heller ikke så stort. Kunne betalt inn mye på det....

men - hvordan er det nå.... hva skal jeg tenke på... hva er lurt å gjøre...

betale inn masse på lånet... til slutt stå igjen med enda mindre lån... og så bruker jeg jo ikke penger, tydeligvis, så det vil jo fort bli endel innskudd igjen...

tenker litt sånn skattemessig eller sånne ting... formue... bla bla bla...

har jo hørt at det "er lurt å ha litt lån og".......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innlegget ditt er lite konkret og jeg kjenner ikke situasjonen din, dermed er det vanskelig å svare. Generelt er det lurt å betale minst mulig på studielånet og spare ved å betale ned på huslånet. Jeg vet ikke hvor lavt huslånet må være før det regnes som innfridd. Det er en personlig grense for når du må begynne å betale formueskatt, du må selv finne ut om gjelden din er så liten at du kan få formueskatt.

Hvis du har penger du må bruke kan det lønne seg å investere i ny bil, større hus, foreta større reperasjoner. Du kan også øke formuen din ved å kjøpe hytte, f.eks. Du kan ta mer utdannelse eller spare i pensjonsfond. Hvis du skal tenke mindre på deg selv og mer på andre, kan du gi et større beløp til en valgt organisasjon hver måned. Eller du kan spare for ungene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...