Gå til innhold

Bør jeg ringe legevakta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 5 år her, som har fått høy feber, hoster masse og er slapp..

Vanligvis hadde jeg ikke tenkt så mye på det, hun er ei tøff jente og har vært ute en vinterdag før om dere skjønner..

Men nå, pga alt pratet om svineinfluensa osv så tenker jeg at jeg kanskje burde ringe å sjekke?

Hun har bronkial hyperreaktivitet også kalt barneastma!

Ikke veldig dårlig altså, men feber på 39,5 og ligger på sofan å hviler og ser film. Prater med oss, men er sutrete og sliten.

Hun er ei veldig aktiv jente til vanlig.

Jeg tenker det antagelig er vanlig barnesykdom, forkjølelse med hoste osv, så går nok over av seg selv..

Hva hadde dere gjort?

Noen som har litt greie på svineinfluensa her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg. Jeg ville ønsket en leges vurdering av om hun burde settes på antiviral medisin.

Skrevet

Har selv en febersyk gutt på sofaen her.

Vi ser det an..

Så noen gode råd kom det ikke fra meg da, men barn får jo feber som raskt kommer og som like raskt kan forsvinne.

Skrevet

Har selv hatt en febersyk gutt fra onsdag til i dag. Startet med feber og falsk krupp, som etterhvert gikk over til vanlig forkjølelseshoste. Han har vært utrolig sliten, og sovet mye. Høy feber. Har hatt dialog med legevakten ved to anledninger. De sa at det var viktig å se an allmenntilstanden og selvsagt følge med på hosten. Men siden vi andre ikke har noen symptomer nå, var det lite trolig noe influensa, men mer en vanlig forkjølelse. For tross medias mening om at alle influensategn nå er svineinfluensa kan man altså være annen type syk. Men det er greit å ta kontakt med lege å høre hva han tror :)

Skrevet

Jeg hadde nok ringt legevakta om jeg var usikker og det gjaldt ungene....med meg selv hadde det nok ikke vært sikkert...

Skrevet

Vi har valgt å se det an utover dagen.

Hun ligger fortsatt på sofan, ikke spist eller drukket så mye, men det er jo naturlig. Feberen er stabil på rundt 39 grader, men nå har vi gitt henne smertestillende (flytende ibux) så ser an hvordan formen utvikler seg etter det..

Vanskelig dette altså, er så sårt når det er ens egne barn, men kan jo ikke fly ned legevakta av den grunn.. Tar eventuelt en telefon i ettermiddag og hører om det ikke bedrer seg nå etter smertestillende..

Takker for svar.

Og er det noen med erfaring med svineinfluensa så gi beskjed om hvordan syksomsforløpet er, kanskje det blir lettere å ta stilling til om det er det ene eller andre da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...