*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg fødte for en uke siden, og revnet opp veldig stygt innvendig (grad 3). Får ikke lov å begynne med knipeøvelser før om en uke. Men hvis jeg plutselig må veldig på do, så klarer jeg ikke holde igjen, og jeg tisser på meg Om dagen prøver jeg å komme meg på do før blæren blir full, slik at jeg unngår trykket, men hvis jeg ikke husker poå det, og jeg blir veldig dotrengt, så har jeg ikke sjans til å holde det inne.. Ganske fortvilende Men kommer dette til å bli bedre når stingene har grodd, og jeg kan begynne med knipeøvelser, eller er jeg "ødelagt" for alltid?
Fire småtroll Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg revnet nok ikke like mye som deg, men pga sugekoppfødsel ble jeg klippet og revnet i tillegg fremover helt til urinveisåpningen. Måtte kirurg inn å lappe meg sammen igjen. Jeg var som deg i et par uker etter fødselen, hadde ikke sjans å holde igjen hvis jeg ble veldig tissetrengt eller måtte hoste/nyse med full blære. Det ble faksisk fort bedre, og etter et par uker klarte jeg fint å holde igjen litt. Du er nok ikke ødelagt for livet, knipeøverlser gjør underverker så begynn å knipe så fort du får lov. Dette var første fødselen min og jeg har fått tre stykker etterpå, siste ble tatt med keisersnitt og jeg hadde et par smålekkasjer etter det også. Men ettersom nedpresset er borte samler bekkenbunnen seg en del selv og knipeøvelsene gjør resten. Jeg har ingen problemer med lekkasjer nå i ettertid.
Alle oss:) Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Hei:) med knipeøvelser vil du mest sannsynlig bli helt bra igjen:) Jeg hadde grad 4 rift, og er bortimot helt tett:) fødte for 2 mnd siden, så jeg fortviler ikke;) med fortsatte knipeøvelser blir jeg nok helt bra igjen:) Hadde, som deg, INGEN kontroll etter fødselen. Gikk med kateter i 1,5 dag etter operasjonen og det har jo også innvirkning på om man har blærekontroll like etterpå. Måtte bare sørge for å gå på do så ofte jeg egentlig kom på... måtte følge nøye med klokka for at det ikke skulle gå for lang tid mellom dobesøkene. Men det gikk gradvis over, selv før knipeøvelsene. Fikk heller ikke lov til å begynne med bekkenbunnstrening de første 2 ukene. Nå klarer jeg fint å holde igjen om jeg skulle bli trengt, men tror nok ikke jeg vil satse på å hoppe så mye enda:p... Det verste er jo at det er vanskelig å huske å trene bekkenbunnen:P Glemmer det titt og ofte, skulle vel egentlig ha hatt alarm på telefonen hver dag for å huske det;) Vær flink med bekkenbunnstreningen, så går det bra!
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2009 Dette var godt å høre Vært så redd for at jeg skal slite med dette resten av livet :-/ Ja, fra neste uke skal det knipes mye, hehe Tok det lang tid før dere var smertefrie? Det begynner å bli bedre når jeg reiser meg opp og setter meg ned, men hvis jeg beveger meg mye, eller må stå lenge av gangen, så føles det ut som hele underlivet skal ramle ut. Formen er så fin ellers, så jeg klør etter å komme meg ut og trille turer og gjøre ting igjen, men jeg klarer ikke mer enn 10 minutter, før jeg må sitte ned pga smerter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå