Gå til innhold

Når dere handler mat, sjekker dere pris i forhold til str.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sjekket på ketchup og smør. Det er dyrere pr. kg og kjøpe de største pakkene. Så da kjøper jeg heller de litt mindre pakkene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sjekket ikke det før men har begynt med det nå og det er jamen lurt å sjekke det.

Skrevet

Jepp. Jeg er blitt mer bevisst på hva jeg handler og hva ting koster etter jeg ser hvor masse penger det faktisk går på mat i mnd!!

Og jeg har sluttet å kjøpe andre kjøttdeiger enn gilde. Det er mer vann i de andre og de smaker ikke like godt. Samme med pølser, gilde sine er best. Så får jeg heller spare på andre ting. Kjøpte den billigste shampoen de hadde på rema sist he he =P

Skrevet

Nei, er nede har de som regel en kilopris ol som gjelder uansett stoerrelse paa produktet, men sjekker naar jeg er i Norge.

Skrevet

Hvor står det på pakken at det er vann i kjøttdeigen?

Skrevet

ja, gjør det. F.eks sjokoladepuddingen vi kjøpte i går, den lille kostet tror det var 22 kr, mens den store kostet 18,- Da kjøpte vi selvfølgelig den store...

Skrevet

Sammenligner kilo/litersprisene ja. Ikke alltid "økonomipakningene" er billigere enn de små pakkene nei.

Skrevet

Blond: har ikke lest om det står hvor masse vann det er i kjøttdeigen. Men jeg steker ikke med fett eller smør og ser hvor masse væske som blir i de andre kjøttdeigene i forhold til gilde sin. Eller om du f.eks kjøper hos slakteren, da får du jo skikkelig vare.

Skrevet

Noen ganger, men jeg finner jeg ikke prisen på varene blir jeg irritert. Da tenker jeg ikke på melk og andre basisvarer, men om det skulle være noe kjøtt eller fisk eller lignende. Hater når ting ikke er priset, blir nesten så jeg er så teit at jeg lar heller vær å kjøpe det.

Skrevet

ja, skjekker alltid literprisen/kiloprisen eller meteprisen..STORE forskjeller der gitt.....

Skrevet

ja sjekke alltid veldig nøye på det. Kan spare masse penger på det. Og jeg er blitt mer og mer bevisst på hvor jeg handler og hva jeg handler. Har også begynt og handle en gang i uka med GOD handle liste!!

Skrevet

Sjekker bestandig kg pris eller literspris ja. mye å spare på det i det lange løp.

Skrevet

Jeg er vanligvis prisbevisst, men som andre her nevner er kvaliteten like viktig som prisen. Man kan spare mye penger på mat ved å kjøpe kvalitet og sette det opp mot pris og beregne porsjoner godt eller bruke restene.

Skrevet

Ja det er jeg helt enig i Blond. Slik som karbonadedeig kontra kjøttdeig. Jeg prøver å være besvisst å kjøpe karbonade deig. Vi trenger da mindre mengde og det er mye sunnere enn vanlig kjøttdeig. Så selv om den er dyrere så prøver jeg å bruke den mest.

Når det gjelder kjøttdeig syntes jeg også Gilde sin er best. Prøver å handle inn stort lager når de er på tilbud. Ellers kjøper jeg alltid kjøttdeig på slakter butikken når jeg skal lage kjøttkaker. Da liker jeg ikke verken Gilde eller noen av de andre sine kjøttdeiger, så da blir det en som er MYE dyrere.

Skrevet

Ja, jeg sjekker pris, men liker helt spesifikke varer og det skal mye til før jeg endrer merke. Men jeg er blitt mye flinkere til å ikke overhandle. Dersom jeg trenger en 12 pk så kjøper jeg ikke lengre en 20pk bare for at den koster kun 5 kr mer. Jeg gjorde dette mye før og kastet så utrolig mye mat. Da sparer jeg helelr 5 kroningen OG søppelmengde :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...