Gå til innhold

Har dere pakkekalender til ungene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faar de pakkekalender til advent ?

Her faar de det. hadde det selv da jeg var liten og syns det var aldeles topp. Liker aa viderefoere den tradisjonen selv om det kanskje er litt unoedvendig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja begge barna mine får pakkekalender. Jeg har brodert en kalender til hver, å ungene er så glad i dem.. Trenger ikke bli veldig dyrt, på halve kalenderen bruker jeg de røde sokkene som tilhører kalenderen og oppi dem er det jo ikke plass til mye så da blir det som regel bare en sjokoladegullpenge f.eks..

Skrevet

Jeg har kjøpt ferdig kalender og så har jeg kjøpt fillt/stoff og sydd røde strømper som de får små ting i. Bruker det også til å kjøpe nødvendige ting som strømper, votter, luer ol.

Og så får de litt godis og litt leker.

Skrevet

Jeg hadde selv pakkekalender da jeg var lita.. Og den ha jeg fortsatt. Syns det er kjempe koselig med en liten ting hver dag i adventstiden. Min mamma ha brodert den jeg og min mann har, og hun ha også brodert den til sønnen.. Begynner kjempe tidlig å kjøpe inn ting til kalenderen. Så blir ikke dyrt. Også får han ting som han kanskje hadde fått uansett. På lille juleaften er det alltid ny pysj. En dag får han pepperkake former - så bake vi pepperkaker den dagen, samme med pepperkake hus.. Osv. En koselig tradisjon syns jeg da. Og han på 4.5 år vet at når juleaften på vært med nissebesøk, så må han vente ett år til neste gang..

Skrevet

Skal ha kalender, men er litt usikker på om det blir pakkekalender eller aktiviteter. Mulig jeg kjører en kombinasjon. Har brodert kalender til storesøster, men har ikke kommet så langt at lillesøster har fått enda. Så i år henger jeg opp et tau i gangen, og henger gaveposer på tauet.

Hadde ferdigkjøpt gavekalender da vi var små, og det var jo helt supert synest vi. Men skjønner godt at mamma ikke hoppet i taket over den, for hjelpes hva dill og dall det var i den.

Skrevet

ja, har pakkekalender til ungene. Til eldste har jeg pleid å kjøpe et lego byggesett og dele det opp i 24. De første årene fikk han ting og tang, og det ble så mye tull at jeg ikke giddet det mer tilslutt.

Lillemor får ting og tang, men det er jo lettere å kjøpe småting som de faktisk har bruk for til jenter enn gutter.

Skrevet

Ja minstemann får ikke i år da, han er bare 2 mnd. Men storesøster får. Pleier å finne meget små ting å legge i. Hun er vant med godteri da så det pleier å ligge en søtsak. Bare en liten ting, eks kjærlighet, lipstick, kinderegg, gullpenge med sjokolade i. Noen ganger kan det være noe ekstra, en film eller noe til håret eller noe sånt. Husker jeg og syntes det var stas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...