Gå til innhold

Hvordan skal vi løse denne floken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemmekjær, trenger ikke å se folk hver dag eller hver uke. Synes det er deilig å ha en eller to dager i uken hvor vi bare er hjemme da får jeg kobblet av skikkelig etter en uke med mas og kjas.

Sambo er people person og vil helst se menesker hver dag, ha masse menesker rundt seg hele tiden. Han jobber med mange menesker hele uka og "trenger" påfyll av andre menesker i helgene, ved å reise bort invitere folk over osv.

Problemmet er jo at vi ikke føler for de samme tingene, han vil gjerne bruke helgene på besøk og folksomme opplevelser, mens jeg vil helst bare ha fred å ro. Synes det er veldig stressende å reise bort for sambo vil jo snakke med alle andre, mens jeg løper etter barna hele tiden ( det stemmer vel ikke helt, men det føles sånn)

Noen som har noen forslag til hvordan vi kan løse denne floken???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare la ham reise bort, da?

Skrevet

har forslått at han bare kan ta seg en tur, men han vil jo ikke reise noe sted uten familien sin. Så da sitter han enten å furter for at han ikke "kan" reise bort eller så er det jeg som furter fordi han drar meg bort..

(jada, vi er skikkelige voksne begge to)

Skrevet

anden vær helg?

Skrevet

Dere må jo inngå kompromiss med hverandre. Noen helger reiser dere bort og er sosiale, mens andre helger er dere hjemme og slapper av.

Skrevet

I et forhold må man inngå komprimiss.

Siden dere er så forskjellige, og begge syns den andres "valg" er et pes/kjedelig, så er det faktisk bare EN løsning...

Dere får bestemme over hver deres helg, altså annenhver helg bestemmer han, og annenhver helg bestemmer du. Og begge må bare føye seg etter den andre. Dette blir likt for begge to, og dere har sikkert begge godt av det på forskjellige måter.

Alternativet er skilsmisse da dere etter noen år vil være SÅ drittlei av hele surmulingen....

Skrevet

Ingen av oss tørr å skille oss så det skjer vel ikke med det første, MEN vi får bare inngå et kompromiss slik at vi alle blir happy bunnies!

Huff, gruer meg til hans helger allerde, men han gruer seg vel til å "bare" sitte hjemme og kommer vel til å finne på noe på egen hånd i mine helger..

Takk for hjelpa jenter!! ha en fin dag vidre!!

Skrevet

Om dere ikke liker å gjøre hverandres ting som gleder den andre og gruer dere til helger der dere ikke får viljen deres hvordan iallverden fant dere sammen og hvorfor er dere fortsatt sammen?!??

Skrevet

Det er nok det oooo store spørsmålet..

Det var ikke sånn, men vi har forandret oss iløpet av de snart 10 åra vi har vært sammen. Før var vi mer midt på begge to, men i det siste har jeg blitt mer a-sosial og sambo mye mer sosial..

Vi håper vel at vi skal kunne finne tilbake til hverandre i andre ting.

Skrevet

Han må da kunne ta med ungene og finne på saker og ting uten deg? Jeg er feks hjemme alene denne helgen mens mannen min og ungene er hos forledrene hans.. Deilig:-)

Skrevet

Samme her!

Mannen min vet at selv om han ikke trenger alenetid, så gjør jeg det. Og da tar han hensyn til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...