Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Hvor mange dager var dere syke og hadde symtomer? Lurer fordi jenta mi nå har hatt alle symtomene på svineinfulensa i 1 dag, og idag har hun bare 2 av symtomene... Legevakta mener jeg bør holde henne inne i 7 dager tilsammen uansett, og ikke vil hun bli testet heller...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Da holder henne hjemme i 7 døgn for å unngå å spre smitten videre. Alle symptomer på influensa blir i disse dager tolket som svineinfluensa, og man må ta forholdsreglene som følger med.
Fire småtroll Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Tja, er ikke lett å svare på siden ingen blir testet... 5-åringen min hadde 40 i feber i en dag fulgt av to dager med 39 i feber og siste dagen bare 38 i feber. Samtidig hostet han, hadde vondt i halsen og klagde på hodepine. Han var kvalm og spydde en gang. Var skikkelig syk, jeg har aldri sett han så slapp og tufs før. Etter de fire dagene som han bare lå på sofaen og sløvet/sov hadde han et par-tre dager hvor han ikke var helt sitt vanlige energiske jeg, var litt slapp. Så var det over. Pratet med legen på helsestasjonen og hun mente bestemt det måtte være svineinfluensa siden han både hadde problemer med magen og luftveiene, en vanlig forkjølelese gir ikke det. Men så ble jeg og lillesøster syk noen dager etter at han var blitt frisk, og ingen av oss ble like syke. Hadde bare 38-39 i feber et par dager, hadde vondt i halsen og hostet, fikk også en helt sinnsyk hodepine. Men selv om jeg satt godt plantet i sofaen et par dager var jeg ikke direkte sengeliggende, og etter 3-4 dager var det over. Det høres jo ikke ut som influensa? Mer som en litt kraftig forkjølelse.. Så jeg aner ikke hva vi hadde. Holdt oss inne i 7 dager for sikkerhets skyld da.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 HI her.. ja det er ikke lett, jenta mi pleier aldrig å bli veldig syk. Hun er den som har vært minst syk på skolen nå i 3 år, hun hopper over nesten alt av hva andre får og hvis hun først blir syk får hun det som regel veldig mildt. Legevakta sa det mindte veldig om svineinfulensa siden hun begynte og hoste helt ut av det blå/fikk vondt i halsen og ble samtidig veldig trøtt, så fikk hun vondt i hodet og kroppen og fikk feber... idag hoser hun/har vondt i halsen og er slapp bare...
mammantilverdensbestebarn Skrevet 25. oktober 2009 #6 Skrevet 25. oktober 2009 Her ble ungene først syke..de fikk feber og klagde på vondt i kroppen, samt at de fikk sår hals. Noen dager seinere ble jeg syk. Småverk i kroppen, en SINNSYK hodepine (aldri opplevd å ha så vondt i hodet... jeg holdt på å besvime bare jeg prøvde å reise meg), og feber. Et par dager etter jeg ble syk, begynte mannen min også. Han fikk høy feber, ble veldig slapp, og fikk også denne vanvittig hodepinen. Vi hostet ikke, men hadde "alt det andre"... Alle var syke ca 5 dager hver....
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Har hatt 7 syke i barnehagen til naboen.Alle hadde feber oppkast og diare(totalt 7 barn)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #8 Skrevet 25. oktober 2009 Anbefaler deg på det sterkeste å følge rådet fra legevakta. Disse retningslinjene er der for å hindre at smitten spredes og det er viktig at alle følger retningslinjene og ikke gjør det som de syntes høres greit ut. Hun kan være smittsom lenge etter at symptomene er borte. Tenk om hun smitter noen som ikke tåler så godt å bli syk som henne?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #9 Skrevet 25. oktober 2009 Jenta mi hadde en kraftig influensa i september, de testet jo ikke så vi vet jo ikke sikkert om det var svineinfluensa, men legen gikk ut fra det.. Hun var syk i 2 uker! Første uken var hun ikke oppe og gikk, bare lå strekk ut på sofaen..sov hele dagen. Hadde 40,5 i feber på det høyeste (men den gikk ned ned til 38-39 med paracet heldigvis)..hadde feber i nesten 2 uker.. kastet opp noen få ganger de første 3 dagene, hostet som en gal lenge.. Hun er snart 4 år, hadde aldri vært annet enn småsyk før.. aldri hatt omgangssyke eller noe tidligere. De bør vel holdes hjemme i minst 7 dager hvis en får symptomer.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #10 Skrevet 25. oktober 2009 Hun hadde også diare de første dagene. vi andre i familien (inkludert lillebroren på 1 år) fikk mildere symptomer og var ikke sengeliggende. Hilsen 13.13
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #11 Skrevet 25. oktober 2009 13:02 Er det noen i denne tråden som sier de ikke har gjort det eller? skjønner ikke helt hva du vil med innlegget ditt her? for oss som både har store å små barn kan vi ikke holde skolebarna hjemme over 7 dag er skjønner du! ikke opp til oss det.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #12 Skrevet 25. oktober 2009 Selvsagt kan du det. En sykemelding fikser det helt fint.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #14 Skrevet 25. oktober 2009 Du er opdatert skjønner jeg..de sykemeldig ikke barn fra skolen mer en 7 dager for influensa,så igjen ikke opp til oss!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #15 Skrevet 25. oktober 2009 Er du helt tett? Syke barn blir sykeeldt. Hva tror du man gjør med unger som er sykere er enn en uke? Sender dem dausjuke på skolen? Influensa kan ofte vare opptil fjorten dager, mononukleose enda lenger. Ungene og foreldrene blir ikke satt i fengsel om ungene er borte er enn 7 dager. De mister heller ikke retten til skolegang. Herrefred.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå