Gå til innhold

Hvilket barnesete kjøper dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal endelig få kjøt barnesete... og det er jo så mange å velge mellom.. Vil ha et sete som ikke tar for stor plass, samtidig som babyen får ligge mest mulig i det... Synes de fleste ser altfor bratte ut i ryggen...

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har kjøpt maxi cosi cabriofix... det er best i test mange ganger, tar liten plass, greit å bære og det kan settes på vognen min... alle jeg kjenner som har bebis bruker dette og er svært fornøyd:)

Skrevet

Vi har et sete vi brukte på jenta vår, og det var Akta Graco Logical S, med base. Den fikk veldig bra på test, og koster det halve av Maxi Cosi sin med base. Her er testen! http://forbrukerportalen.no/Tester/2008/1213277531.32

Det er også mange andre stoler som er testet der, så det er bare å lese litt!:) Maxi Cosi er jo en bra stol det også, hvis man vil betale det dobbelte for en slik stol!;)

Skrevet

Maxi cosi, koster litt mer enn acta graco men mye bedre liggestillig for baby. Ser ut som baby får en veldig knekk i hoften om den sitter i acta. Men smak og behag, er så mye forskjellige meninger. De gjør nok nytten sin alle stolene :)

Skrevet

maxi cosi cabrio fix vi også. :)

Skrevet

Tja, kanskje.. Men se bare hvordan de "skal" sitte i de bæreselene de anbefaler mest! Babyer liker jo nesten ikke å strekke seg ut heller, de trekker jo føttene oppover. Det er forresten noen putegreier til nyfødte som former stolen litt for de til å begynne med.

Men for all del, begge er et bra alternativ. Akta Graco er tyngre da, men jeg klarte fint å bære henne i den til hun var 9 mnd.

Skrevet

Hei!

Vi har også kjøpt maxi cosi, dette er en god stol for barnet. Tantebarnet mitt har brukt stolen nå ett år, så vi tar over. Søstra mi har vert super fornøygd, og den er lett å ta inn og ut av bil. Det geniale med den er jo at den kan klikkes rett på vognen og. =)

Skrevet

Har kjøpt maxi cosi isofix, veldig lett stol som er årets testvinner på TV2 hjelper deg blandt annet...meget bra sete og fin stilling for små barn :)

Skrevet

Vi har maxi cosi med iso fix. Husk at den er kun testvinner når man bruker basen. Er veldig fornøyd med det setet. Det har innebygget solskjerming også.

Skrevet

Går for maxi cosi med base denne gangen.. Hadde et annet uten base sist, og det orker ikke jeg denne gangen

Skrevet

Jeg hadde lyst på Maxi Cosi Cabriofix.. men samboer har fått lånt et Acta Graco (et eller annet) av en han jobbe sammen med, så da blir det visst til at vi bruker det.

Skrevet

Jeg har kjøpt "Be safe, Izi Sleep"

Kan settes på vogna, man kan legge ned ryggen når stolen ikke er i bil. Den er litt større enn Maxi Cosi.

Skrevet

jeg er så heldig at jeg får ett maxi cosi fra min svoger og svigerinne som de har brukt ett par år (kjenner historien til setet), så da gjør det ingenting at det er så dyrt som det er:) synes det er deilig at det kan settes på vognen min!!

Skrevet

Kjøper en brukt maxi cosi av en veninne for en billig penge. Også kjøper jeg isofix basen ny. Ikke fullt så billig. Maxi cosi er jo alltid blant de beste i alle tester. Hadde acta graco tidligere. Var fornøyd med den også, men vi hadde den gamle varianten, og den er litt brattere i ryggen enn den nye. Også passer maxi cosi bedre til å sette på vogna vår. Og jeg SKAL ha muligheten ti å sette bilstolen å vogna, da jeg har savnet det med begge de to forrige babyene mine ;)

Vurderte BeSafe izisleep fordi den kan legges ned i ryggen utenfor bilen, men de i butikken anbefalte ikke den om jeg skulle bære setet en del. Den er visstok dobbelt så tung som maxi cosi.

Skrevet

Vi kjøpte en brukt Maxi Cosi fra 2006, som var best i test i sin tid. Vi kjøpte brukt fordi vi ikke har bil, og kun kommer til å bruke den noen ganger. Gav 700 for den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...