Gå til innhold

Hest


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en hest. Jeg satte en forrytter på henne med en gang jeg. Tok ingen sjanser.... Hu er litt vilter til tider og jeg har ikke ridd mer enn et år så da valgte jeg å la det være....

 

Ville ha sett helt annerledes på saken dersom hu var skikkelig rolig og aldri fant på noe tull!!

 

Huff som jeg savner å ri nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei.

Jeg har to hester. Og har sluttet å ri nå, eller hender jeg rir litt på tur. Men magen begynner jo å bli ganske i veien. Men møkker og styrer i stallen for det!

Det som er ulempen med å ri så lenge er at musklene i underlive blir trent, og under fødselen så får vi gjerne mer smerter pga det! Og det skulle jo ha vært kjempe kjedelig hvis man detter av. Så da ville jeg ihverfall ridd på en hest man kjenner ut og inn som ikke gjør så mye sprell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke egen hest, men har gått og ridd i vår. Hadde tenkt å fortsette nå i høst, men fikk bekkenløsning med en gang - testet en gang etter det, og fikk mer vondt av å sitte på hesten, så da meldte jeg meg av kurset nå i høst. Tror det hadde vært annerledes hadde jeg ikke hatt bekkenløsning og hadde jeg vært flinkere å ri :)

 

Jeg begynte igjen nå i vår etter å ikke har ridd i det hele tatt omtrent de siste 13-14 årene, kjente det kriblet i beina når jeg fulgte eldstejenten på ridekurs, og hev meg på et kurs for voksne som gikk parallellt med hennes kurs. Jenta mi har egen ponny, så jeg har fulgt en del i stallen etter jeg ble gravid, men møkking er ikke bra for bekkenløsning, og jeg klarer ikke å gå nok til at jeg er bevegelig nok til å lonsjere en gang - så jeg må nok nøye meg med å være med å kjøre ponnyen hennes en gang i blant, og dessuten kan jeg heldigvis stå på sidelinjen og se på henne og være KANONstolt mor :-)

 

Har termin 10. mars, så regner med å sette meg opp på hest igjen i slutten av mars/begynnelsen av april. Min søster har hester, så jeg kan nok være med henne og ri med en gang jeg føler meg klar igjen - og så blir det nok kurs igjen på meg fra høsten av. Gleder meg fryktelig allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hester, en enghest og en som er gammel og stødig. Jeg sluttet å ri unghesten ganske med en gang, men gammlefar rir jeg på enda. Rir ikke veldig lange, raske turer lenger for det lir for stor belastning på bekkenet. Legen min sa til meg at riding ikke var anbefalt, men jordmor sier at det er veldig bra så lenge man greer fordi man styrker ryggen av det... Jeg skal ri så enge magen ikke er i veienog håper å være tilbake på hesteryggen kjapt etter at den lille har kommet til verden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er nå i uke 24 og rir fremdeles. Men bare på en hest jeg stoler på. Red også en annen hest i starten av svangerskapet men denne kan jeg dessverre ikke ri på nå lenger da han er for høy og jeg ikke kommer med ned igjen på en behagelig måte.

 

Jeg rir nå kun på skritteturer, med sal (for å lette av stigning). JM sier det er greit at jeg rir, men sier også at jeg må tenke på at fall ikke er bra. Så lenge jeg ikke får ubehag av å ri vil jeg fortsette med dette fremover. Kjenner det er veldig godt for ryggen etter en skrittetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...