Tøysetipp Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 Vi har fått ny pus siden skatten vår ble kjørt på. Det er søsteren til skatten, men de er helt forskjellige. Den gjemmer seg innerst i et hjørne, er 4 mndr. og livredd. Skjelver som den skulle hatt parkinson da, stakkar. Skatten var jo ikke sånn. Hvordan var deres kattunger da dere fikk den?
* 5 om dagen * Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 stakkar liten...den er nok bare veldig redd for å ha kommet på ny plass. Er nok ikke dere h*n ikke liker... og søsken kan være veldig forskjellig,akuratt som oss :-)) prøv å lag et rede til den,som den kan gå til,for at den skal føle seg trygg,nå de første dagene. Om den kan være i litt rolige omgivelser, og utforske litt alene,vil den nok også sette pris på....og masse kos..... Gratulerer med ny puse...dere kommer til å kose dere masse fremover,det er jeg helt sikker på :-)) Ps: har aldri hatt kattunger, men jeg har tatt til meg husløs katt, og han var redd i 2 uker,før han torde å ta kontakt med meg...men han hadde vært i en veldig spesiell situasjon, vært på "byen" i 3 mnd alene....
OsloMor Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Støtter 5 om dagen her, mye kos og samsoving (ja, du leser riktig;) mine katter sov under håret mitt de første nettene (minnet dem vel om dyrepels, he-he), og inne i sengen vår hele tiden de første ukene. Mye kos og lek pleier også å hjelpe på. Grattis med ny pus iallefall:)!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 At de er redde er ikke uvanlig! ) Kjedelig er det såklart, for man blir jo bekymret. Benytt tiden til å ha det rolig. Hvis katten gjemmer seg, så ikke hent den for å kose - det er bare trussel for katten. La hun få ta kontakt med dere når hun er klar. La hun sove på rommet deres, men enten ha døren åpen eller ta med kattesanden inn på rommet! IKKE gøy å våkne opp til en illeluktende urinstank om morgenen. Trust me! ;o) (Derimot var det katta som hadde gjemt seg på rommet om natten, under sengen.. Så jeg ikke skulle finne han, hehe ) ) Vær rolige omkring kattepusen og legg deg heller ned på gulvet og la hun komme til deg, enn å gå og flytte på ting for å få tak i henne. Du kan også kjøpe Feliway på dyreklinikk. http://www.vetshop.no/storefront.php?pid=14 IKKE sikkert den vil funke på kattunger, men det er verdt å prøve. Bare husk at det vil ta noen dager før den vil virke og forandring ses. Lykke til!
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Prøv å utarbeid et tillitsforhold med katten. Kos veldig med den og la den sove sammen med deg en uke eller noe sånn. Har funket for begge våre katter. Nå sover de begge på stua:)
Tøysetipp Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2009 Jippii i dag har den tatt kontakt og kost masse med oss. Lot den få komme til oss og snakket rolig til den hele tiden:-) Ps. Ingen samsoving her eller katter i sengen.
OsloMor Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Så bra å høre, den kommer til å få et fint liv hos dere:) (Samsovingen hjemme hos oss, fant sted før det var barn inne i bildet. Nå er soveromsdøren godt lukket, he-he;) Kattene var jo det nærmeste jeg kom babyer den gangen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå