St.Sunniva Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 Datteren min er nå 3 år. Har HTS Izi Combi, og har vært fornøyd med det, men nå syntes jeg det blir så dårlig plass når vinterklærne kommer på. Får ikke selene lengre heller...Har riktignok et saueskinn i setet som tar litt ekstra plass. Bør jeg bytte? Hun veier vel rundt 15 kg tror jeg. Ser jo at mange seter står fra 4 år, men er vel kiloene som teller?
*dum&deiLig*™ Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Er det minusgrader i bilen din siden datteren din må ha både saueskinn og vinterklærne på i bilsetet? Min 4-åring får fint plass i setet sitt med en boblejakke på.
St.Sunniva Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2009 Er vel ikke minusgrader ennå, men det kan vel bli. Er i allefall godt å ha skinnet der. Jeg må jo ha på setevarmer selv om morgenen, så vil tro at setet hennes er like kaldt. Hun har jo også på boblejakke, men stroppene blir ikke lengre, og den dingsen mellom beina må jeg hale og dra i for å få opp så jeg kan feste. Syntes den er litt for stram over lårene hennes.
*dum&deiLig*™ Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Er det for lite, så bytter du. Det går på både kg og alder, siden setene som er større bare er framovervendt. Med mindre du kjøper et nytt sete i samme vektklasse (men til 25 kg istedenfor 18 kg). Men vil tro at du da er like langt mtp selene osv.
Blåmandag¤ Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg lurer litt på det setet jeg også. 2-åringen her har det, men jeg tviler på at hun kan ha det til hun er 4.
St.Sunniva Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2009 Syntes det er rart om de selene er så korte også, for barna blir jo større og større, og om man velger seter som går til 25 kg så burde de jo legge til rette for det. Men jeg aner ikke hvordan de større setene er, for jeg har ikke sjekket. Bare noe jeg fikk for meg i dag. Har du det samme setet?
*dum&deiLig*™ Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg har dette setet ja. Min 4-åring er ganske høy for alderen, og vokser ut av selene pga skulderhøyden før selene blir for korte. Har du slakket dem helt ut? Jeg har også et sete beregnet opp til 25 kg (to biler) hvor selene faktisk er kortere en på combien.
St.Sunniva Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2009 Kanskje det er det som skjer hos meg også? For hun er ganske lang. Men setet passer liksom fint når man ikke har annet enn en tynn jakke og vanlig bukse. Men nå er det liksom boblejakke og kanskje en ekstra ullbukse utenpå, så det blir jo litt ekstra. Jeg har dratt i selene så de har kommet helt ut. Kanskje jeg må bytte til noe annet enn HTS da..
*dum&deiLig*™ Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 Problemet hvis du ikke går opp en vektklasse så kommer hun nok straks til å vokse ut av setet uansett fordi hodet kommer over kanten på setet. Jeg ville gått opp en vektklasse og hatt framovervendt istedenfor, siden du kommer til å måtte bytte ut et nytt sete rimelig kjapt uansett. Du kan sjekke i butikken om det er gode seter i samme vektklasse som er lengre i ryggen evt. hvis du vil ha bakovervendt tilo 4-årsalder.
St.Sunniva Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2009 Setet har stått fremovervendt en liten stund nå, siden jeg byttet bil og måtte sette inn setet selv. Hadde ikke helt snøring på hvordan jeg skulle sette det inn bakovervendt. Har ei venninne som har et som heter Recaro, som ser fint ut, som også kan brukes uten seler (bare med bilbelte) senere. Men aner ikke hvordan det er i test.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå