Gå til innhold

dere som ammer og bruker mme i tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte gir dere mme?

Jeg har måtte innsett at jeg ikke har nok melk til poden min.. så nå de siste dagene har han fått mme på kveldene etter jeg har ammet han.

Men det er enest da han får en flaske på 120 ml. Han er 3 mndr.

Jeg er så redd for at han etterhvert ikke vil ta puppen. Og håper også at jeg etterhvert får nok melk til at han ikke trenger mme'n. Er det mulig?

Jeg ønsker mest av alt å fullamme han til han er 6 mndr..

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 3 mnds alderen opplever de fleste noen kraftige økeperioder der barnet virker konstant sulten og det kan se ut som man ikke har nok melk. Kan det være at det er en økeperiode dere går gjennom, eller går han ikke nok opp i vekt?

Men øke melkemengden kan du helt fint klare:) Pump innimellom amming, drikk ammete, havregrøt, vørterøl, slapp av, sov mye er råd som går igjen for å få mer melk. Legg babyen til brystet hver 2. time. Amm mye om natten for det er da du stimulerer melkeproduksjonen mest.

Jeg fullammet til småen var 5 mnd og ga ikke tillegg før hun var 9 mnd, så jeg aner ikke hvordan det er med delamming for så små babyer. Men så lenge du er obs på å gi flasken etter amming så skal det nok gå fint. Jeg har også hørt at flere bruker den smokken som bare har ett hull slik at det ikke skal bli så altfor lett å få melken ut av flasken. Da vil han forhåpentligvis ikke foretrekke flaske framfor pupp:)

Skrevet

Jeg måtte gi kveldsflaske til poden sist, men med tulla jeg har nå har hu mått få flaske oftere. Er ikke til hvert måltid, men 3-4 ganger i løpet av dagen. Lager da litt ekstra så hu spsier det hu trenger, men er stort sett rundt 60-70 ml.

Hu får pupp før hvert måltid og hvis hu ikke virker fornøyd etter en stund på hvert bryst (ca 30-40 min til sammen) får hu flaske.

Hu er forresten bare 6 uker.

Skrevet

må bare le litt.... sove mye er et godt råd for å få opp melkeproduksjonen...

også skal man legge til annenhvert time og gjerne pumpe i tillegg...Da er det lett og sove..hihi...

Skrevet

Ja, det blir jo litt vanskelig, hehe. Men det fungerer om pappaen er flink å legge baby til mens man sover. Det fikk min kjære som oppgave i 3 netter når jeg slet med for lite melk.. Han var stuptrøtt i en uke etterpå, men jeg fikk masse melk og masse søvn:)

Amme annenhver time gjør man om man ikke pumper. Om man ammer hver 3-4 time bør man kansje pumpe i tillegg.

Skrevet

Jeg gir ikke mme som tillegg denne gangen, men mellomste fikk litt tillegg.

Hun fikk det som regel bare om kvelden, det holdt for vår del.

Jeg sluttet å amme da hun var 10 mnd, da fikk hun mme morgen og kveld, så gikk vi over til vanlig melk da hun var litt over 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...