Gå til innhold

Vedr skattelistene... Bestevenninnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

....har oppført over 500.000,- i formue på hennes navn. Og jeg har ant det, at de har fått mer penger i hendene, men da pga av mannen hennes. Og denne formuen, er jo da gjeld minus formue, = mindre formue enn det man da har.

Som f eks hadde vi mye penger på konto i 2008, men dette var ikke på vår formue da skattelistene kom ut, da pga at vi har mer gjeld enn formue. Men da snakker vi om maks 40-50 tusen kr som er forsnunnet pga oppussing etc.

Men det som faktisk bryr meg er at dette er en nær venninne, faktisk min beste venninne, kansje ikke hennes beste venninne (slik jeg ser det nå) så har ikke hun fortalt at de enten har vunnet i lotte (som jeg da tror siden de har tippet fast i lang tid) eller arvet penger.

Hva hadde du ment om dette, om dette var din beste venn og ikke fortalt dette?

Jeg føler meg skuffet pga at hun ikke har villet fortelle en så stor ting i llivet sitt. jeg er jo glad for henne og familien hennes, men jeg føler meg skuffet. Er det teit eller er jeg reel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...eh... seriøst?????

Du har da ingen verdens ting med noen annens økonomi å gjøre !!

Jeg snakker iallefall ALDRI med vennene mine om slikt, er da fullstendig uinteressant !!

Skrevet

Jeg synes du er teit..

Økonomi er ikke noe tema blant mine venner, vi har alle det vi trenger og behøver ikke vite hva andre har i gjeld eller formue.

Skrevet

Det kan jo være at hun har betalt ned huset, at hun har formue betyr ikke at det er penger i banken.

Jeg synes det er teit.

Skrevet

herlighet...

Hvor nysgjerrig kan en bli?

Skrevet

Det er TEIT!

At du gadd å skrive et såpass langt innlegg om dette!

Skrevet

Sier jeg og... Gå inn og sjekke skatten til vennene sine???

Uansett: betyr ikke at hun er dårlig venn om hun lar være å fortelle slikt. Ikke sikker på at jeg hadde fortalt det til noen dersom jeg hadde vunnet i lotto (skjønt: alle hadde vel forstått det av seg selv ;) )

Skrevet

Man kan jo formue uten å ha penger i banken da.Som den personen over her sier.

Og hvis hun ikke er registrert på gjelda de har og har sparing betalt ned hus osv kan hun ha formue.

Skrevet

Jeg syntes at du aldri børr snakke med henne igjen ...

Viss det hadde vært meg, og jeg hadde vunne la oss si 2 mil på lottoen hadde jeg aldri fortalt det til noen. Hadde betalt ned hus og bil lån og levd som normalt.

Skrevet

HEI HI

DU ER DUM DUM DUM DUM med stor D

Misunnelse heter det.

Og ligningen sier ikke om hva dette er , det trenger ikke være penger

SÅ HI SKJERP DEG

Til orientering:

Jeg har feks selv stor hus endel gjeld sammen med min samboer, men jeg står alikevel med 0 i skatt 0 i formue og 0 i inntekt

hadde en brutto inntekt i 2008 på ca 400 000 men grunnet fradrag og diverse blir likningen blitt slik

Skrevet

Mye rart å henge seg oppi...

Det kan godt være arv, eller kanskje som i mitt og broren min sitt tilfelle har faren vår skrevet en hyttetomt som han kjøpte på oss, for å sikre arv når han er borte. Det er han som har bruksretten men vi som formelt eier den.

Skjønner ikke at du gidder å bry deg jeg da, hva har hennes økonomi med deg å gjøre?

Skrevet

Formuen kan jo være i bolig, gjelden kan være ført på mannen, trenger jo ikke være penger...

også har vel ikke du noe med hennes økonomi , bestevenninne eller ikke!

Skrevet

det må jeg si, raske og mangen svar.

Er det seriøst slik?

Hadde din beste venninne vunnet i lotto, hadde ikke du synest dette var en gledlig nyhet hun kunne delt en slik nyhet med deg? selvfølgelig er jeg glad for at hun har en slik frihet, kan reise på ferie og nyte gode dager.

herremin hatt, jeg er overasket over svarene her. Syntes alle dere her at det er latterlig av meg å faktisk bry meg, over at en venninne har fått en herlig gave i livet. Hvem ønsker seg vel ikke en fin sum på konto, ikke stresse med handle mat til uken, regninger, nye sko, jakke, ferie, bryllup, julehandel.

er jeg så på jordet? Er jeg ikke en venninne som bryr meg, er jeg ikke en god nok venninne for at hun ikke har villet fortalt det til meg?

Jeg trodde det hadde vært en naturlig ting å fortelle en god venninne at man har vunnet i lotto?

Men kanskje jeg er helt på jordet, kanskje jeg ikke skulle brydd meg så mye?

Skrevet

Ikke fortell henne at du har snoka henne opp, og ikke fortell at du vet om dette, og heller ikke vær snurt fordi hun ikke fortalte det til deg. Mange liker å være litt privat angående økonomi. Og det er helt fint. Vil helst ikke at alle skal snoke rundt på oss. Men de gjør vel det så uansett.

Skrevet

En kan og bør bry seg om venner, men ikke i slike tilfeller. Det trodde jeg var logisk for de aller fleste.

Jeg hadde heller ikke sagt det til en levende sjel om jeg hadde vunnet eller arvet slik. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om venner, men min økonomi er min alene.

Skrevet

Har over 2 millioner i formue jeg, men kun 276.000 kroner er i rene kroner som står i banken. Resten er obligasjoner knyttet til firma, nedbetalt bolig og fritidseiendom, ergo jeg har ikke 2 millioner på konto.

Slutt og bry deg om andre sin økonomi.

Skrevet

Så upersonlig forhold dere må ha til bestevenninnene deres da! I vår innerste venninnegjeng vet vi absolutt alt om hverandre, så jeg hadde definitivt blitt overrasket hadde jeg sett noe slikt. Men så hadde det heller ikke kostet meg en peanøtt å spørre vedkommende venninne om hva dette var for noe. På lik linje som jeg godt kan spørre når de sist hadde sex og i hvilken stilling.

Så jeg forstår deg hi (selv om jeg ikke helt forstår interessen for å sjekke venninnene dine på skattelistene).

Skrevet

Jeg syns du er noe naiv som forventer at din venninne skal fortelle deg om hvor mye penger hun besitter. Vel si hun hadde fortalt deg det, hadde du også forventet at hun skulle bruke noen av de pengene på deg??? Penger er ofte et følsomt tema å diskuterem kanskje venninnen din har en god grunn for å ikke fortelle om formuen sin til noen.. og til slutt så er ikke dette din sak... Hadde du fortalt det til noen dersom du var dynget ned igjeld??? Innkasso og kredittkort? Jeg bare spør..? Det ville du vel ikke likt at alle dine venninner hadde visst vel...

Skrevet

ha 250 000 på bok og huset er vedrt en million mer enn vi har lån på. Så jeg er pr def milionær. men har aldri fortalt noen hvor "mye" vi har..Og vi er virkelig ikke "rik" vi har eldgammel bil og kjøper klær på H&M. 500 000 er jo ikke "mye" nå til dags..hvorfor skulle hun fortelle noe om sin økonomi til deg?

Skrevet

Hehe,er du sikker på at hun faktisk HAR formue? Jeg står oppført med 300k i formue, men det er ikke penger. Det er huset!

Skrevet

Jeg har i følge skattelistene 300 000 i formue. I banken har jeg ca. 200 kr.

Det er fordi all gjelden står på mannen min, og den ene bilen står på meg. Det er skattemyndighetene som har lignet oss slik , og det er bare på papiret.

Skrevet

ok, jeg skjønner poenget. Føler meg skikkelig flau her....

Viser til at jeg er for negativ, for opptatt i feile verdier.

Ikke rart jeg føler meg alene, men jeg prøver og jeg prøver på å bli bedre. Håper jeg klarer det. Virker jo svært selvmotigende dette, men herremin hatt jeg har vært og sikkert er langt nede og alt for motsigende. Ikke rart legen varslet alarm da jeg viste henne mitt sanne jeg, min tristhet og mine bekymringer,

Uansett, så er jeg nå glad for å ha tatt dette opp, for det viser til hvor rar tankegang jeg har fått over den siste tiden.

jeg har desverre og ganske kjedlig å faktisk innrømme det, men når jeg skriver dette, så gir det meg en bedre grunn til å tro at jeg faktisk er glad for at jeg nylig har begynt i terapi hos en psykolog., pga deprisjon. Kjedelig å skrive og lese det ordet...Livshistorien min ville gjort det lettere å forstå, da det har gjort meg slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...