Gå til innhold

2 fødsel lettere enn nr 1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan si noe om dette? Hadde en ganske fin fødsel første gangen, men sitter igjen med sterke minner idet barnet skulle ut. Synes det var helt forferdelig. Revnet endel og måtte sy. Hadde ingen bedøvelser, og trodde hele jeg mildt sagt skulle deles i to. Kan selve forløsningen gå lettere neste gang? Vil jeg være like stram der nede ettersom jeg har født en gang før? Eller har det ingen betydning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

denne må jeg følge med på. Jeg skal føde innen 29 dager og hadde en grusom første fødsel. jeg sitter igjen med forferdelige minner som jeg ikke har klart å bearbeid. Håper virkelig denne går bedre

Skrevet

er i uke 34 nå og skal fø for andre gang.. min første fødsel var vistnok helt grei, men kjentes ikke slik akkurat der og da,,, ble klippet jeg da og måtte sy noen sting.

Fra jeg våknet i firetia om natta, til riene startet i sekstiden på morgenen og jenta vår var ute halv ellve om formiddagen gikk alt fort.... vil d gå enda fortere nå??

dytt dytt...

Skrevet

med 1 mann brukte jeg 10 timer på og få han ut fra jeg kom til sykehuset til han var ute, født nå for 16 dager siden og med 2 mann brukte jeg 1,5 time fra jeg kom til sykehuset til hun var ute, hadde en kjempe grei fødsel med 1 mann rakk epidural og bedøvelse der nede, men det rakk jeg ikke denne gangen. jeg syns 2 gang var mye verre men det gikk jo fort, men vet ikke om jeg har så lyst på 3 mann lenger hvis det skal gå så fort neste gang, revnet nesten ingenting grad 1 fikk jeg med 2 mann og grad 2 med 1 mann

Skrevet

Hei,

Hadde 5 timers fødsel med nr 1. NEsten totalruptur etter to timer med pressing, masse sting med andre ord, men fin opplevelse tross alt.

Nr to ble satt i gang og tok 2,5 time og bare en overflaterift som ble sydd. Svir ikke lengre når jeg tisser engang to dager etter :D

Jeg smurte meg med Weleda fødselsforberedende olje i mellomkjøttet litt av og på i tida før fødselen. Kanskje hjalp det litt. Det viktigste var at jordmor visste om forrige gangs fødsel og riften jeg hadde da, så hun støttet skikkelig godt opp under pressriene nå. Suveren innsats fra henne!!

Skrevet

Jeg hadde en lett foedsel for 11 aar siden, jordmor sa at skulle jeg faa flere barn kommer de til aa bli enda lettere..men det kan jeg naa si at det ikke var.. Jeg foedte verdens nydeligste gutt 13 oktober, men det var verre enn med nr 1. Mulig grunnen var at det var saa lenge siden sist da men...Jeg slapp aa sy med andre mann, hadde 3 sting med den foerste.

Med den foerste tok det 8 timer fra jeg kjente foertse rie, foer han var ute. Med nr 2 tok det 23 timer fra foerste rie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...