Gå til innhold

Neon andre som føler samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig her, etter flere år med prøving og 7 ivf forsøk. Jeg er i uke 13 nå, endelig ferdig med den 12 uker fare sonen, men alikevel jeg klarer ikke å roe meg helt ned, er redd av og til at noe går galt. Om fosteret vokser? og er normal? sjekker dopapir hver gang jeg går på wc . Har vært på UL 2 ganger en gang i uke 8 og andre gang i uke 11, alt var normalt da ( hvertfall legen sa det). Skal på UL i uke 14, gleder meg til den.

Jeg vet at det høres helt sprøtt ut men vi har prøvd i 7 år og endelig lykkes det nå, klarer ikke å tro det gang men prøver å glemme alt og glede meg masse til han kommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må jeg si gratulerer og velkommen hit til 2. trimester. Har ikke selv vært plaget med alt for mange nekymringer, verken i dette eller forrige svangerskap, men har også vært så heldig å bli gravid på første forsøk og har ikke opplevd sa/ma. Likevel forstår jeg veldig godt alt du skriver. Har jo så klart bekymringer jeg og som ikke har vært gjennom tilsvarende. Ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet og håper og tror at dette går veien:)

Skrevet

Hei, tusen takk for oppmuntringen.

Skrevet

Ja, jeg skjønner deg kjempe godt!!! Hadde det sånn i første svangerskapet mitt, det var liksom for godt til å være sant. Kunne ikke skjønne at jeg skulle klare å lage et perfekt lite menneske, men det gikk helt fint;))) Fikk verdens skjønneste lille, friske jente.

Var bekymret de første ukene i dette sv.skapet også, men det ble bedre etter uke 12. Jeg var ikke til ul før i uke 13, og etter det følte jeg meg veldig glad og lettet. Er 18 uker i morgen, og skal da på andre ul - gleder meg helt vilt!!!!!!

Det går som regel bra, og du har jo sett lille nurk på ul 2 ganger og vet at alt er normalt. Det er skjelden det skjer noe galt når du er kommet så langt.

Synest du skal bestemme deg for å legge alle bekymringer bort og begynne å nyte at du skal bli mamma. Gratulerer med det!!!

Vi er jammen heldige som får oppleve dette;))))

Skrevet

Hei!

Jeg hadde det også sånn i denne graviditeten, og syntes det var veldig slitsomt. Jeg fikk tips av en pyskolog om å begynne på yoga for å avspenne kroppen, og slik sett avspenne hodet og det har hjulpet masse for meg. Etter jeg begynte på yoga har mine bekymringer avtatt, og nå klarer jeg å nyte graviditeten istendfor å bekymre meg : )

Kanskje det ville vært noe for deg også?

Skrevet

Hei!

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Har hatt 3 spontanaborter tidligere, og denne gangen ser alt ut til å gå bra. Er 17+4 på vei i dag, og har såvidt begynt å slappe av og tro at dette går rette veien.

Har følt at jeg har distansert meg veldig fra graviditeten, og har som du også skriver studert dopapiret ved hvert dobesøk. Heldigvis ingen tegn til at noe er galt, og har vært på 3 ultralyder hvor vi har fått sett den lille i magen. Har tillatt meg å kjøpe litt småtteri underveis i graviditeten, for å prøve å glede meg over det som er i ferd med å skje. Blir liksom litt mer virkelig når man kan gå og kikke på små klær også.

Tror nok desverre jeg kommer til å ha en liten følelse av at noe galt skal skje rett rundt hjørnet resten av svangerskapet, desverre. Håper det går bra med dere videre i svangerskapet! Lykke til! :)

Skrevet

Er 22 uker på vei, å føler fortsatt at det er vanskelig å tro... vår lille baby blei å til ved ass.befruktning... Det roer seg sikkert litt etter ultralyden for vi tro... gjorde ihvertfall det med oss... selv om det var vanskelig å tro på at den lille krabaten på skjermen var kommet for å bli... gratulerer så mye, å får håpe du venner deg til tanken etterhert som magen vokser.. det er først da det går mer å mer opp for dere, at dere skal bli foreldre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...