Gå til innhold

italia er et hardt underdrevet reisemål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var i Pisa, Firenze og Lucca og det var helt fantastisk genialt :) har spist ekstreme mengder is og pasta og sett på så mye fint jeg ikke aner hva er for noe... hehe.

beste landet jeg har vært i (uten om Norge da selvsak)

anbefalles på det sterkeste!

og Lucca spesielt. det var en fasinerende rar by

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Italia er verdens flotteste land å ferieie i!

Hilsen Italia-frelst ;)

Skrevet

jeg var der fra tirsdag til nå :) fikk fly med hotel for 1200 til meg og småen. så da var det bare å hoppe på :) søstrene mine var også med :)

Skrevet

Helt enig!

Har vært i Pisa, Firenze, Sienna og Roma, reiser mer enn gjerne igjen, og igjen. og igjen.... :)

Skrevet

Italia er topp. Har veldig sansen for "blomsterrivieraen" dvs kyststripen mellom Genova og franskegrensen, men har vært mange steder i norditalia. Umbria var også fantastisk. Mye pent å se på både av levende og døde ting. En levestandard fullt på høyde med Norge. Merkelig at det finnes så lite nordmenn på tur der, men greit for de som vil slippe norsk meny og norske matvarebutikker...og å treffe naboen

Skrevet

Helt enig.. har vært Roma, Firenze, Lucca, Sienna og Bergamo. Eeeelsker Italia!!

Skrevet

ja. det virket ikke ut som de var vant til nordmen på tur.

hehe... de så foresten ekstremt rart på oss når vi ville bade når det var 19 grader i luften. og når vi lurte på om butikken var åpen kl 20 00 kvelden. da så det ut som han vurderte å ikke svare... heeh.. fant ut dagen etter på at den lokale matbutikken stengte 12.30 på dagen... hehe... ikke rart de så rart på oss... hehe

møtte et engelskt par på tur og de lurte på om jeg var fra england. og om alle fra norge var like gode i engelsk *stolt*. de trodde nok ikke helt på meg når jeg sa at jeg var veldig dårlig til norsk og være... hehe

Skrevet

Første gangen jeg var i Italia var i 81. Og det er helt utrolig hvordan det landet har utviklet seg på den tiden. Leste vel ett sted at NordItalia ville vært verdens rikeste land hvis det var ett eget land og slapp sørItalia:) De har til og med blitt siviliserte i trafikken på den tiden. Tyskere er langt mer usiviliserte enn både italienere og franskmenn. Fløy du med Ryan air? Vi har snakket om å reise ett sted i vinter, men ikke bestemt oss for om vi gidder enda. Italia kan da være ett alternativ. Bad og solferie er utelukket.

Skrevet

ja reiste med Ryan air. fungerte i grunn greit. :) har ikke reist med de før jeg.

jeg anbefaller Lucca! men det holder kanskje med en dag der.

bad og solferie her jeg ikke tolmodighet til

Skrevet

Jeg har reist med Ryan Air flere ganger. Pleier å si at billettene ikke koster mer en å ta bussen til byen, selv om jeg "kjøper" med ekstra baggasje. Vi følger litt med og slår til når det er nesten gratis, og forlanger ikke så voldsom forpleining på en 2 timers flytur, at jeg betaler flere tusen mer med andre selskaper.

Skrevet

nei enig med deg der. og forpleining var det jo bøtter og lass av i grunn. man kunne jo kjøpe alt mulig rart på den flyturen.... hehe..

Skrevet

Var i Roma for litt siden og det var en fantastisk by! har ikke vært andre steder i Italia, men det frister. Mannen min er i Firenze på guttetur i helgen og har tidligere vært i Milano, tror han liker seg der ganske godt, ja;-) Fantasktisk mat!

Skrevet

ja ikke sant :) og ikke minst fantastisk is :D

spiste og spiste og spiste :D

Skrevet

Ikke sant. Noen gode, varme baguetter bl.a. Til nesten ingenting.

Skrevet

Ja, i følge mannen var isen himmelsk....jeg tåler ikke kremfløte, så holdt meg unna:-/

Skrevet

oj :( kondolerer!

Skrevet

Ja, det er skikkelig kjipt. Ikke så mange årene siden jeg begynte å reagere på det, så vet godt hva jeg går glipp av for å si det sånn:o(

• 4 år senere...
Skrevet

Jeg bor i nærheten av Lucca...til nord for Lucca. Regionen kalles Garfagnana.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...