Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 hvilke stoler vil dere anbefale? Lille mann er begynt å bli for stor for "babystolen" og vi vil bytte til en i 9-25 kg klassen, men hvilken? han kommer til å sitte der en del, siden vi ofte er på tur og ute å reiser. jeg ser på den som de testet på tvhjelper deg :maxicosi priory xp. men den ser også litt hard ut? jeg så ikke testen men hvordan er komforten?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Vet ikke så mye om Maxi Cosi Priori, annet enn at den er kun framovervendt. Så hvis du fortsatt vil ha barnet ditt bakovervendt bør du se etter en annen. Selv legger jeg ikke så mye vekt på denne testen, syns den virker helt merkelig. Ufullstendig og for mye vekt på feilmontering. Jeg hadde bestemt meg for Besafe Combi X1 lenge før denne testen, og kommer til å kjøpe den også. Men med isofix, slik at muligheten for feilmontering er minimal
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Isofix er en festeordning som finnes i de fleste biler som er nyere enn 5 år( for noen biler 10 år). I bilens bakseter( i åpningen mellom rygg og sete) finnes to fester som igjen er fast i karosseriet. På bilstolen er det to "klør" som skal klipses på disse festene i seteryggen. Stolen sitter da som støpt fast, og det er vanskelig(umulig) å feste feil. Her kan du lese mer om isofix: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/10/hva-er-isofix-hvilke-biler-har-isofix.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå