siggen2 Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 heisann-noen som vet hvor lenge man må vente med å amme etter å ha spist et måltid med reker?hadde vært fint å vite-for skal spise reker ikveld-mens min man skal gi flaske i natt:) noen som vet???
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 Hvorfor må du vente med ammingen egentlig?
magica fra tryll Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Har spist reker og ammet med alle mine 5 barn?
mamman til to gutter Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 Bare å amme med en gang du er ferdig med å spise, ikke noe problem for de aller fleste. Noen veldig få barn reagerer med å få vondt i magen, men hvis du skal holde deg unna alt barnet kanskje kan reagere på, så har du et veldig stort problem, så det er bare å spise. For å se hva det anbefales at du holder deg unna av andre grunner enn vondt i magen, så anbefaler jeg deg å se på matportalen.no
Har 2 jenter Skrevet 24. oktober 2009 #6 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg spiste reker en gang når jeg ammet datteren min. Hun var 11 mnd da. Og det er den enste våken-natten jeg har hatt. Hun gråt og hadde veldig vondt hele natten.
magica fra tryll Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Hm, det var rart. Det man er redd for med reker er vel ikke vondt i magen, men allergi, siden reker inneholder sterke allergener. Tror vel det greieste er å prøve litt jeg, og så se om det skjer noen reaksjon.....
mamman til to gutter Skrevet 25. oktober 2009 #8 Skrevet 25. oktober 2009 Tidligere anbefalte man ikke bla reker når man ammet pga allergi, men det har de gått bort fra fordi ingenting tyder på at å spise reker mens man ammer trigger allergi på noen måte. Derimot kan omtrent all mat forårsake vondt i magen på babyen hvis man er uheldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå