Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 Hviken medisin bruker dere og er den effektiv?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg har ikke anfall så ofte lenger, men bruker Maxalt smeltetablett ved anfall. Og den har effekt på meg. jeg har migrene med aura, så jeg får en forvarsel til smertene. Og da tar jeg medisinen, slik at jeg slipper hodepinen.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Tar Maxalt. Den fungerer veldig bra på meg, men den er litt dyrere enn en del andre migrenepiller.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 Går daglig på Topimax, omega3 og magnesium. Når det gjelder anfall har jeg Zomig og Relpax.
winneboo Skrevet 24. oktober 2009 #6 Skrevet 24. oktober 2009 Bruker Selo-Zok til forebyggende og Almogran ved anfall. Meget effektiv begge deler har sjeldent anfall, max 1-2 ganger i mnd. Mange synes dette er mye, med før jeg fikk medisin hadde jeg anfall annehver dag så for meg er dette en god forbedring.
giggsi Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg hadde mye migrene i perioder hvor medisiner ikke hjalp. Eneste som hjalp var kiropraktor behandlinger og da var jeg fri for migrene i måneder om gangen. Hos meg lå det i nakken. Tok brystreduksjon i mai og har ikke hatt et eneste annfall siden.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 Injeksoner av Imigran er det eneste som hjelper meg.
Småtorsk Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 Imigran eller Maxalt, det varierer hvilken av dem som fungerer best. Noen ganger virker ingen, men det er heldigvis skjeldent. Etter at jeg begynte å trene styrke på rygg, nakke og armer på SATS har jeg blitt mye bedre. Har prøvd yooga, pilates, manuell terapi og fysioterapi også, men ingenting har hatt så god effekt som styrketrening.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 25. oktober 2009 #10 Skrevet 25. oktober 2009 Relpax, alle andre migrenemedisina gjør mæ så ufattelig kvalm. Relpax funke veldig bra, men kan ikke tas under auraen- så man må være veldig tidlig ute å kjenne symptoman på et kommende anfall, ellers e anfallet kommen igang å d kan være man blir ligganes 1-2 døgn med smerter likavel Mange har også god effekt av antidepressiva i en periode for å se om antall anfall går ned, migrene blir ofte utløst av stress og da også særlig psykologisk stress. God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå