Gå til innhold

Dere med migrene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hviken medisin bruker dere og er den effektiv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke anfall så ofte lenger, men bruker Maxalt smeltetablett ved anfall. Og den har effekt på meg. jeg har migrene med aura, så jeg får en forvarsel til smertene. Og da tar jeg medisinen, slik at jeg slipper hodepinen.

Skrevet

Tar Maxalt. Den fungerer veldig bra på meg, men den er litt dyrere enn en del andre migrenepiller.

Skrevet

Går daglig på Topimax, omega3 og magnesium. Når det gjelder anfall har jeg Zomig og Relpax.

Skrevet

Bruker Selo-Zok til forebyggende og Almogran ved anfall.

Meget effektiv begge deler :) har sjeldent anfall, max 1-2 ganger i mnd.

Mange synes dette er mye, med før jeg fikk medisin hadde jeg anfall annehver dag så for meg er dette en god forbedring.

Skrevet

Jeg hadde mye migrene i perioder hvor medisiner ikke hjalp. Eneste som hjalp var kiropraktor behandlinger og da var jeg fri for migrene i måneder om gangen.

Hos meg lå det i nakken.

Tok brystreduksjon i mai og har ikke hatt et eneste annfall siden.

Skrevet

Injeksoner av Imigran er det eneste som hjelper meg.

Skrevet

Imigran eller Maxalt, det varierer hvilken av dem som fungerer best. Noen ganger virker ingen, men det er heldigvis skjeldent.

Etter at jeg begynte å trene styrke på rygg, nakke og armer på SATS har jeg blitt mye bedre. Har prøvd yooga, pilates, manuell terapi og fysioterapi også, men ingenting har hatt så god effekt som styrketrening.

Skrevet

Relpax, alle andre migrenemedisina gjør mæ så ufattelig kvalm. Relpax funke veldig bra, men kan ikke tas under auraen- så man må være veldig tidlig ute å kjenne symptoman på et kommende anfall, ellers e anfallet kommen igang å d kan være man blir ligganes 1-2 døgn med smerter likavel :(

Mange har også god effekt av antidepressiva i en periode for å se om antall anfall går ned, migrene blir ofte utløst av stress og da også særlig psykologisk stress.

God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...