♥ DAME Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 Vi har funnet drømmehuset. Det står at byggesettet koster ca 1,7 mill. Tomten blir ca 700.000. Så vet jeg jo at alt av inventar kommer utenom. Tapet, gulv, kjøkkeninnredning, baderomsmøbler +++. Meeen, er det noe annet som er litt kostbart som kommer utenom??
Alle gode ting er 3:) Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Tinglysning av tomta og lånet i banken har en del utgifter men ikke så veldig store trur jeg. Og det koster endel å grave vann/kloakk og strøm inn til huset, men avstanden har så klart mye å si. Og snekker, elektriker, rørlegger og lign skal jo ha sin del av kaka..Det blir fort nok dyrt å bygge..
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 Koster tomten 700000 inkl. tillknyttning og med opparbeiding eller kommer det utenom? Koster fort 200000 for opparbeiding. Snekker, rørleggere og elektrikker som sagt over. Byggelånsrenter. Grunnmuren er aldri med i byggesettet. Verandaen er som oftes ikke med i selve byggesettet, spørs selvfølgelig hvem du bestiller fra. Først må du finne ut hva som ligger i byggesettet. Fliser koster flesk. Vi endte på 2,9,har gjort nesten alt innvendig selv utenom rørleggingsarb. Mannen min er elektrikker. La i litt ekstra penger i kjøkkenet og badekaret, men utenom det.... byggesettet vårt kostet 1,1:)
♥ DAME Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2009 Har ikke kjøpt tomt enda, så det vet vi ikke. Er på utkikk Men fy søren så dyrt da. Tror vi må bite i det sure eplet og finne ett mindre hus:( Man skal jo leve også...
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 Ja det er vanvittig dyrt. Men sånn er det bare. Dessverre...Sjekk priser overalt! Så kan dere fort lure til ting. Det er bare noen få ting dere bør passe på, og det er snekkere, rørleggere og elektrikkere. De må ha papirene i orden og kontrakten mellom dere må dekke dere godt. de koster ca 200000 hver, kanskje mer. Spørs helt hva de skal gjøre og hvilket utstyr dere bestiller. Lykke til:) Huset vårt er 150
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå