Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 Synes jeg husker jeg leste et innlegg hvor du skrev du skulle snakke med en barnelege om det er mulig å få tak i den vaksinen de bruker i feks tyskland og usa. Den uten kvikksølv og skvalen. Fikk du vite noe om dette? Jeg er også så skeptisk til vaksinen som brukes i Norge og skulle veldig gjerne hatt den andre.
Cat.68 Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 Ja jeg snakket med ham ,og dette sa han: Han hadde hört om denne andre typen vaksine, men visste ikke noe om når den ville komme til Norge. Som Lege på kommunalt sykshus hadde han ingen myndighet til å skaffe den hit selv. Men jeg kunne ring FHI og spörre dem ang den vaksinen. Vel jeg prövde. ( Först ringte jeg det nummeret som står oppfört som puplikumnr ang influensaen og vaksinen. Og den skulle koste 60 öre minuttet. Siden jeg tenkte dette ville bli en lang samtale prövde jeg da ringe til selve FHI sin egen telefon, men der ble jeg henvist til publikumstelefonen. Prövde så igjen den da, men kom ikke igjennom. ( Siden jeg nå er på reise har jeg egentlig ikke prövd mer. Fikk vite av noen annen som mener de snakket fhi at de svart at de ikke VET når den andre vaksinen kommer. Men har også hört noen nevne November OG januar.????? Nå er jeg i Sverige og har ikke fått undersökt noe mer, og har bestemt å ta denne hersen vaksinen lell da siden jeg föler vi ikke har tid å´vente. En nabo barnehage i vår kommune har hatt veldig mange fall av influensaen nå, og fler og fler blir syke. Så på Onsdag vaksineres vi likevel da. Men ring gjerne du også da og skriv gjerne ut hva de sier her. Er VELDIG nysgjerrig på et klart svar. Klem.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Ta risikoen og bli syke isteden da, dere som er så himla redde. Det er så mange svadaopplysninger om "skadene" ved vaksiner at jeg begynner å bli kvalm av hele debatten. Kvikksølv meg her, og kvikksøv meg der. Skulle tro at man får ei hel dose kvikksølv rett inn i blodet. Det er jo ikke snakk om DET! Å få sykdommen er det samme som å få influensa, bare hakket verre for dem som allerede har underliggende sykdommer. Ellers må du bare regne med å bli syk. Syk som i influensadårlig. Vaksine betyr bare å lure kroppen til å tro at den allerede har vært syk. Ikke mer hokus pokus enn det.
Cat.68 Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Vettu, jeg blir litt provosert av slike svar 18:59, for du har ingen som helst aning om hvorfor jeg eller andre føler seg redd. Sitter mange mennesker der ute med forskjellige erfaringer om ting, som gjør at man kanskje blir ekstra engstelig eller sårbar for slike ting som dette med influensaen og vaksinen. Min datter har allerede en gang måttet behandles med cellegift for et så kalt "ufarlig" forskjølelsesvirus. Så jeg er EKSTREMT innforstått med at et virus ikke trenger å være bare, bare. Hun er dessuten i en risikogruppe og har noen andre ting som gjør at hun kan være sårbar. Dette gjør at hun ikke bare er sårbar for influensaen, men "KAN" altså være sårbar for et vaksine også. Hun er jo sannsynlig MEST sårbar for influensaen, men det betyr ikke at jeg som mor ikke er redd, og har mange tanker som hvis, hva, om. Hun er det mest dyrebare jeg har. Kan dere ikke heller prøve å være litt romslig overfor de som ikke synes dette er så enkelt. Der hvor ikke alt er sort eller hvitt.??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå