Gå til innhold

Gravidbelte til bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes jo flere forskjellige. Noen som veit hvem av de som er enklest å ta av og på sete? Så man kan bytte plass i bilen uten at det trenger å ta mye tid:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurderte å kjøpe dette jeg også.. og må si at foreløpig har jeg ikke hatt noe bruk for det. (Er i uke 36). Det er vel for at det skulle være mer komfortabelt å kjøre bil. Leste et sted at det ikke var noe sikrere ved kollisjon. Hadde heller kjøpt med noe annet for pengene. Bare deler min erfaring uten, og jeg pendler 2 timer hver dag.

Skrevet

Til ღLykkelig & grღvid HØYGRAVID:

TAKK for at du skrev det innlegget ;-) Jeg er førstegangsgravid og har hørt om disse beltene, men skygger unna sånne ting jeg egentlig ikke trenger.. Og det var godt å høre at det ikke sikrer deg noe mer mot kollisjon. Takk!! :-D

Skrevet

Her er artikkelen om dette beltet fra Trygg Trafik, så må si meg enig med hun andre her, ville heller brukt pengene mi på noe annet.

Jeg fikk et slikt et i det første svangerskapet, og noe mer ubehagelig skal du lete lenge etter sier nå jeg, så det gikk fort i søppla gitt. Men det er jo min mening, andre syntes kanskje det hjelper..

Lykke til;o)

Skrevet

Takk for svar :) Er vel egentlig det jeg har tenkt jeg og, men så blir man jo nesten skremt til å kjøpe seg et. Har noen venninner som mener at dette MÅ man ha. Folk mener det sikkert godt når de kommer med råd, men jeg blir litt forvirra jeg..

Skrevet

Ja, noen mener at man må ha alt, og at man ikke er riktig klok om man ikke kjøper det og. Kan du ikke låne et av dine venninner og så teste det ut før du bruker penger på det da? :)

Skrevet

Jeg har hørt motsatt, at det er tryggere. Det drar beltet ned mot bekkenet istedenfor over magen ved evt krasj. Tenk deg hva som skjer om beltet strammer over magen din i et krasj....ikke bra! Nesten alle jeg kjenner bruker det. Tror det er verdt de 300 kr.

Men smak og behag, jeg syns det er et bra produkt og er ikke ubehagelig å bruke.

Skrevet

Brukte Besafe sitt. I passasjersetet er det delig på våre svingete veier!

Skrevet

Vurderte også å kjøpe siden vi kjører mye bil, men har ikke noe bruk for det. Er høygravid nå og syns bare det hadde vært bortkastet om vi hadde kjøpt det. Hvis det strammer eller blir ubehagelig etterhvert kan man jo bare legge noe mykt mellom magen og selen, som en brettet kant på en genser eller lignende:) Får bare be gubben om å svelge litt stolthet og heller kjøre ekstra forsiktig;)

Skrevet

Jeg er en av de som velger å tro at det har noe for seg med et slikt belte.

Da jeg var rundt 27 uker på vei kolliderte jeg (hadde forøvrig sønnen min på rundt 18 mnd i baksetet, alt gikk heldigvis strålende med ham, han satt bakovervendt).

Jeg brukte besafe-gravidbelte. Magebeltet traff meg ganske hardt i låret under kollisjonen, såpass at jeg hadde et ganske saftig blåmerke i lang tid etterpå. Sjansen for at magebeltet kunne ha truffet meg i magen er jo der, så jeg er meget glad jeg brukte gravidbeltet.

Kollisjonen var av det litt hardere slaget. Bilen, en touran, ble vraket etter sammenstøtet.

Og ja, jeg er klar over hva Trygg Trafikk sier. Har diskutert dette på din tidligere. Men, når det er sagt; hvor mange reelle tester er det gjort av hva en gravid mage kan tåle i kollisjon?

Jeg valgte heller å bruke de 200-300 kr på en slik ekstra sikkerhet, selv om det kanskje er "bortkasta" penger. Ingen kan med sikkerhet si at det hadde gått like bra med babyen i magen min dersom jeg ikke hadde brukt besafe'n.

Skrevet

Enig med deg chill.

En kan aldri vite, det er ihvertfall ikke farlig å bruke det, så jeg anbefaler det for det er mye mer behagelig å kjøre med gravidbelte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...