Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg ønsker å strikke bl.a. sokker, votter uten tommel og lue til den lille gutten i magen. Er det noen av dere hobbydamer som har noen fine oppskrifter dere kan legge inn her? Gjerne på heldress og jakke også
Gjest mphs Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Disse har jeg strikket mange av. Kan også variere oppskriften med å strikke 1r og 1v der hullraden er og helt øverst på sokken for da sitter de bedre og du trenger ikke knytetråden. BABYSOKKER Størrelse: 0 – 3 mnd. Pinner: 2,5 (for større sokker bruk pinne nr. 3 eller 3,5) Legg opp 31 m og strikk 1. p rett. 2. p: 1 m løs av, 1 r, kast, 13 rett, kast, 1 r, kast, 13 r, kast, 2 r 3. p: Strikk rett (kastene strikkes vridd r) 4. p: 1 m løs av, 2 r, kast, 13 rett, kast, 3 r, kast, 13 r, kast, 3 r 5. p: Strikk rett (kastene strikkes vridd r) 6. p: 1 m løs av, 3 r, kast, 13 rett, kast, 5 r, kast, 13 r, kast, 4 r 7. p: Strikk rett (kastene strikkes vridd r) 8. p: 1 m løs av, 4 r, kast, 13 rett, kast, 7 r, kast, 13 r, kast, 5 r 9. p: Strikk rett (kastene strikkes vridd r) Strikk 8 p r (= 4 riller). Neste p: Strikk 28 r, * snu, strikk 8 r, 2 r sm, gjenta fra * til det er 10 m igjen i hver side. Strikk 1 p rett. Strikk 1 hullrad (2 r sm, kast) Strikk 14 p (= 7 riller) Montering: Sy sokkene sammen. Lag snorer og træ i hullraden
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2009 Tusen takk! Skal prøve meg på disse i helgen tror jeg Er det med hæl eller uten? Synes sånne babysokker uten hæl ser veldig fint ut! Sitter bra på foten og barnet kan vokse litt i dem.. Jeg skriver her hvis jeg lurer på noe underveis... Eller sender deg en pm om det er ok. Skjønner ikke heelt hva du mener med "kast"...er ganske fersk når det gjelder strikking nemlig..
Gjest mphs Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Det blir hæl på disse sokkene, men ikke som vanlige raggsokker. Kast på pinnen er at du tar tråden over pinnen og strikker den som en maske på neste omgang.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2009 Høres bra ut Takk!!
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 24. oktober 2009 #6 Skrevet 24. oktober 2009 Garnstudio.com har massevis har oppskrifter på nett. Mye fint.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Her er slike tubesokker som du nevnte. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=10〈=no Ellers liker jeg veldig godt oppskriftene i nøstebarnboken og de fleste passer også for nybegynere.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. oktober 2009 Ah, flott!! Takk Har reservert noen strikkebøker på biblioteket nå..blant annet Myk start. Nøstebarnboken skal jeg søke opp! Takk for tipset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå